امام جمعه یزد:

مردم نباید در جهل اطلاعاتی بمانند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تاکید به نقل موثر خبرنگاران در مقابله با تلاش دشمن برای کم رنگ کردن ارزشهای اسلامی با طرح شبهات مختلف، گفت: تهیه محتوای صادقانه و انتشار به موقع و کامل آن لازمه شفاف‌سازی در امور و آگاه‌سازی مردم در موضوعات مختلف است.

آیت الله «محمدرضا ناصری » در دیدار با جمعی از خبرنگاران واحد خواهران سازمان بسیج رسانه استان با اشاره به نقش و اهمیت حوزه اطلاع رسانی و فعالیت بسیج رسانه، برای ترویج و نهادینه کردن ارزش‌های اسلام ناب محمدی، اظهار کرد:‌ رسالت خبرنگاران به ویژه در شرایط کنونی که دشمنان سعی دارند ارزشهای اسلامی را با طرح شبهات مختلف کمرنگ کند، حائز اهمیت و موثر است.

وی افزود: خبرنگاران باید در عین استقلال رفتاری و کاری،‌ آگاهانه و هوشمندانه نسبت به رفع شبهات اقدام و با اطلاع رسانی به موقع و کامل توطئه دشمنان را خنثی کنند.

امام جمعه یزد توجه به درستی خبر و تأثیرگذاری آن را از دیگر ویژگی‌های و الزامات فعالیت خبری دانست و گفت:‌ تحلیل کامل و دقیق یکی دیگر از عناصر تأثیرگذار در حوزه رسانه است.

وی افزایش اعتماد عمومی را از دیگر وظایف خبرنگاران و اصحاب رسانه متعهد و متخصص دانست و بیان کرد:‌ اعتماد عمومی مهمترین سرمایه هر جامعه و نظام است که باید توسط تمام عناصر مدیریتی، اجرایی و نظارتی حفظ و نگهداری شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تحلیل درست و کامل را موثرترین راهکار برای مقابله فتنه دشمنان است، اظهار کرد:‌ به طور مثال تحلیل دقیق و بیان موثر در حوزه حجاب و قوانین مربوط به آن از جمله محورهایی است که باید مد نظر بسیج رسانه و اصحاب خبر قرار گیرد.

امام جمعه یزد با بیان این که توجه به معنویت اعتقادی حجاب از ظاهر آن مهمتر است، افزود:‌ خبرنگاران نباید فقط به بحث تولید خبر اکتفا کنند و تهیه گزارش تحلیلی نیز باید به صورت جدی مد نظر باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دفتر امام جمعه یزد،‌ «علی محمد پارسائیان» مسئول سازمان بسیج رسانه استان یزد نیز در این جلسه فعالیت اصحاب رسانه در حوزه عفاف و حجاب را حائز اهمیت دانست و بیان کرد:‌ خوشبختانه همراهی خبرنگاران آقا و خانم در بسیج رسانه قابل قبول بوده و تاکنون نیز اقدامات موثری در راستای تقویت جبهه رسانه‌ای جریان انقلاب انجام شده است.

وی افزود:‌ استفاده از ظرفیت خبرنگاران از جمله الزامات اجرایی برای افزایش سواد رسانه‌ای مردم و مسئولان است که بسیج رسانه در نظر دارد با تدوین اجرای یک سری طرح‌های عمومی و خاص این مهم را در سطح استان یزد اجرایی کند.

پارسائیان حمایت دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان از خبرنگاران بسیج رسانه را حائز اهمیت دانست و تأکید کرد:‌ توسعه فرهنگ عمومی در گروی مشارکت همه عناصر اجرایی و نظارتی است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..