رییس سازمان مدیریت یزد:

نرخ بیکاری یزد در فصل بهار به ۷.۲ درصد کاهش ‌یافته است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: اولویت و نیاز بازار کار استان، ایجاد شغل‌های با کیفیت و اشتغال بومی برای دانش‌آموختگان است.

«مجید دهقانی‌زاده» در پنجمین نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان گفت: در سال ۱۴۰۱ وضعیت نسبتاً مناسبی در مقایسه با سال‌های گذشته در شاخص‌های بازار کار استان یزد داشته‌ایم که این روند خوشبختانه در فصل بهار سال جاری نیز تداوم داشته است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان در فصل بهار به رقم ۷.۲ درصد کاهش ‌پیدا کرده است، افزود: این کمترین میزان نرخ بیکاری طی حداقل ده سال اخیر در استان بوده است.

دهقانی‌زاده تصریح کرد: نرخ‌های بیکاری به صورت فصلی، پایدار نیستند و ممکن است در فصول مختلف دچار تغییرات شوند که باید به این نکته توجه ویژه‌ای داشت.

دبیر کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با تاکید بر اینکه کیفیت اشتغال‌های استان باید به سمت اشتغال‌های مورد نیاز حرکت کند، بیان کرد: وضعیت و محتوای بازار کار استان تفاوت قابل توجهی با کشور و سایر استان‌ها دارد از همین رو به شدت به شغل‌های با کیفیت نیاز داریم که بتواند بخش دانش‌آموختگان دانشگاهی را پوشش داده و متناسب با جامعه بانوان استان نیز باشد.

دهقانی‌زاده اولویت‌گذاری برای اشتغال بومی در استان را مهم دانست و اظهار کرد: برای دستیابی به این مهم نیاز است تا دستگاه‌های اجرایی که سهمیه ایجاد اشتغال در استان دارند مراقبت کرده تا ضمن کنترل نرخ بیکاری و حتی کاهش آن به اولویت‌های استان یزد نیز توجه بیشتری داشته باشند.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت یزد، بررسی برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستاهای شهرستان‌های اردکان و تفت و عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه تعهد اشتغال سال ۱۴۰۲ در سامانه رصد اشتغال از جمله دستورکارهای این نشست بود که به آن پرداخته شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..