استاندار یزد: نرخ همه کالاها در استان، رصد و پایش شود

استاندار یزد گفت: نباید فقط روی گوشت و مرغ متمرکز شویم بلکه نرخ سایر کالاها نیز حتما مورد رصد و پایش قرار گیرد.

به گزارش یزدی نیوز، مهران فاطمی، در نشست ستاد تنظیم بازار استان با بیان اینکه بخشی از ماموریت رفع گرانی و مهار تورم بر عهده این ستاد است افزود: ۱۲ گروه کالایی وجود دارد و گروههای کالایی که نرخ آن بالاتر از متوسط نرخ کشوری است باید بررسی و نسبت به اصلاح قیمت آنها راهکاری اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: ۲ واژه گرانی و تورم متفاوت از یکدیگر است؛ گرانی قدرت خرید مردم است اما تورم افزایش قیمت یک کالا بدون تغییر کمیت و کیفیت آن کالاست .

وی ادامه داد: الان در استان یزد هم مسئله گرانی داریم و هم تورم و به صورت ماهانه نرخ تورم به استانها ارسال می شود و چون شعار امسال مهار تورم است ، باید برآیند همه این تصمیمات تاثیرگزاری و کاهش نرخ تورم باشد.

استاندار یزد گفت: شبکه توزیع نیز در استان یزد دچار مشکل است و تا شبکه توزیع اصلاح نشود همچنان این مشکلات ادامه خواهد داشت و باید مجموعه تعاونی هایی که در ادارات و روستاها و مناطق شهری است برای شبکه توزیع قوی و ماندنی بکارگیری شود .

فاطمی اظهار داشت : مسئله بعد نیز عرضه کالاست که اگر دچار مشکل شود باعث گرانی و تورم می شود همچنین در استان چالش عمده ما نهاده دامی است و هیچگونه فناوری نمی خواهد و در کشور خودمان می توانیم تولید نهاده داشته باشیم و اینکه اقدامی نمی شود جای سئوال است .

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری یزد نیز در این نشست گفت: با توجه به ماه محرم ، برنج و گوشت گوساله و شکر در همه شهرستانها توزیع شده و ادامه خواهد یافت و هرگونه معرفی از طریق سازمان تبلیغات انجام خواهد شد.

محمد علی شاه حسینی افزود: وظیفه مهم و خطیر ما این است که دغدغه مردم را کم کنیم و در تنظیم بازار و مبارزه با گرانفروشی همه ارکان تنظیم بازار تلاش خود را داشته باشند.

وی ادامه داد: تغییر ریل گذاری در حوزه کنترل بازار نیز در دستور کار قرار گرفته است و هوشمند سازی و نظارت مستقیم در دستور کار قرار دارد همچنین شش مرکز به ۱۱ مرکز توزیع در سطح شهر یزد افزایش خواهد یافت و مقرر شد در فروشگاههای شهرداری ترازوی تحت وب استفاده شود تا بصورت مستقیم در نرخ فروش نظارت صورت گیرد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری یزد گفت: در حوزه گوشت قرمز نیز افزایش قیمت داشتیم که بعلت کمبود دام سبک بود و لذا ۲۰۰ تن گوشت منجمد برای توزیع در استان اقدام شده و برای تامین کافی بازار اقداماتی در دست انجام است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد نیز در این نشست گفت: سه دستگاه شهرداری ، تعاون روستایی و جها کشاورزی متعهد شدند نهایتا تا یک ماه آینده هر کدام حداقل سه مرکز جدید را افتتاح کنند.

محمد رضا پاکدل افزود: گلوگاههایی که مفسده ها شکل می گرفته شناسایی شده و تیم های بازرسی متمرکز خواهند شد و تا الان فقط بر مغازه ها نظارت صورت می گرفت ولی بر مراکز عرضه و قیمت هایی که تعیین شده نیز بازرسی و نظارت خواهد بود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: شهرداری یزد نیز مقرر شد میوه های پر مصرف را با سود پنج درصد به مردم ارائه کند و مراکز جدید را نیز در سطح شهر یزد افتتاح خواهد نمود.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..