ساخت و ساز دانشگاه یزد در اراضی موسوم به جاده گازی

در حالی که مسئولان شهر یزد بارها از رایزنی و حتی توافقات اولیه در مورد واگذاری بخشی از اراضی دانشگاه یزد جهت تکمیل جاده‌ای موسوم به جاده گازی خبر داده بودند اما اخیراً رئیس دانشگاه یزد منکر هر گونه توافقی در این زمینه شد و خاطرنشان کرد: اکنون شاهد ساخت و سازهای دانشگاه در این اراضی هستیم.

«عباس کلانتری» رئیس دانشگاه یزد چندی پیش گفته بود با وجود تمام جلسات و مذاکراتی که تاکنون با مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد داشته‌ایم، تاکنون به هیچ توافقی در خصوص واگذاری وجبی از زمین‌های دانشگاه به شهرداری نرسیده‌ایم.

وی ایجاد دسترسی به اراضی جنوبی دانشگاه و ایجاد این جاده در عمق زمین برای حفظ امنیت و آسایش خوابگاه‌های دختران دانشگاه را دو شرط مطرح شده به شهرداری جهت این همکاری عنوان کرده بود که با توجه به ساخت و سازهای اخیر دانشگاه در این اراضی به نظر محقق نشده است به طوری که بنا بر اعلام این دانشگاه این روزها شاهداجرای طرح معطل مانده رینگ دسترسی اراضی جنوبی و غربی دانشگاه یزد در محل اراضی مجاور کمربندی هستیم.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه یزد، این طرح در راستای طرح جامع دانشگاه و با هدف تکمیل دسترسی به اراضی ذخیره توسعه دانشگاه و ارتباط با اردوگاه فرهنگی کوهستان، خوابگاه‌های متاهلی، در سه محور کلی سالن غدیر تا خوابگاه متاهلی، خوابگاه متاهلی تا درب اندیشه و اراضی مجاور اردوگاه فرهنگی کوهستان و محور سوم اردوگاه فرهنگی تربیتی کوهستان تا پارکینگ دانشجویی مجاور پردیس علوم انسانی و ورودی بصیرت دانشگاه یزد این روزها در حال اجراست.

مدیریت طرح‌های عمرانی دانشگاه یزد نیز در این باره اعلام کرده است که تاکنون ۱۱۰۰ متر از این مسیر به مرحله جدول گذاری رسیده و هم اکنون بلوار مجاور سالن غدیر تا خوابگاه متأهلی به طول بیش از ۴۰۰ متر در حال لایه کوبی و ساخت است.

همچنین اعلام شده که فاز بعدی این طرح اتصال محور خوابگاه متاهلی به موازات جاده کمربندی تا اراضی مجاور اردوگاه فرهنگی کوهستان است و قرار است مرحله اول این طرح تا هفته دولت به بهره‌برداری برسد؛ البته در عین حال اشاره‌ای نیز توافقات اولیه برای تحقق رویای مسکن‌ دار شدن دانشگاهیان شده که احتمالاً در همین اراضی اجرایی خواهد شد.

 

علاوه بر این دانشگاه یزد در حال ساخت تفرجگاه خانوادگی و اختصاصی برای دانشگاهیان این دانشگاه با عنوان اردوگاه فرهنگی کوهستان در این محدوده است؛ اکنون طرح در سه پهنه در حال اجراست که پهنه اول شامل ساختمان مدیریت، فضای خدماتی و فضاهای ورزشی مانند زمین اسکیت، والیبال، بسکتبال و فوتبال است که دور تا دور آن به مسیر دوچرخه‌سواری به عنوان مسیر سلامت اختصاص خواهد یافت.

پهنه دوم این طرح، محور آبشار مصنوعی و آلاچیق‌ها جهت تفریح خانوادگی دانشگاهیان و اردوهای دانشجویی است و پهنه سوم محلی برای ایجاد مرکز خدمات رفاهی و رستوران دانشگاه یزد در نظر گرفته شده است.

در مجموع به نظر میرسد که ادامه جاده مذکور که بخشی از آن با عنوان بلوار پارسائیان حدفاصل بین مرکز تعویض پلاک و بلوار شهدای گمنام اخیراً ایجاد و آسفالت شده است و اتصال آن محدوده بلوار طراوت، فعلاً ملغی و کان لم یکن است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..