رییس هیات بدن‌سازی یزد: دیده نمی‌شویم

رییس هیات بدن‌سازی و پرورش اندام استان یزد گفت: در حالیکه بیشترین استقبال مردمی در استان مربوط به این رشته است اما دیده نمی‌شویم و رسانه‌ها کمتر به این حوزه ورود می‌کنند.

“محسن شیرزادیان”افزود: استان یزد طی ۲۰ سال گذشته کمتر از ۳۰ مدال کشوری کسب کرده در حالیکه طی ۶ ماه اخیر موفق به کسب ۷۱ مدال رنگارنگ کشوری شده‌ایم و عنوان‌های کشوری و حتی جهانی را داریم اما غریب مانده‌ایم.

به گفته وی در حال حاضر نیز در رقابت های کشوری این رشته که در ارومیه در حال برگزاری است ورزشکاران بانوی این استان تاکنون ۹ مدال طلا کسب کرده اند .

وی نداشتن حامی مالی را یکی از مهمترین دغدغه های ورزشکاران این استان در این رشته اعلام کرد و گفت: هیچ واحد صنعتی یا معدنی و یا خیری از ما حمایت نمی کند که دلیل اصلی آن دیده نشدن است و این در حالیست که میزان اعتبارات ما نیز صفر است.

وی از فعالیت ۶۰ هزار نفر در رشته‌های زیر مجموعه بدن سازی در استان شامل مچ اندازی، پاورلیفتینگ، قوی ترین مردان، فیتنس و پرورش اندام خبر داد و گفت: ۷۰ درصد فعالان این پنج رشته را در استان، بانوان تشکیل می دهند.

وی از وجود ۶۰۰ باشگاه ورزشی دارای مجوز در رشته های بدنسازی در استان یزد خبر داد و با بی‌نظیر توصیف کردن این آمار در کشور یادآور شد: کم‌سن‌ترین ورزشکار ما پنج ساله و مسن ترین آنها ۸۴ ساله است ضمن آنکه حدود ۲۰۰ مربی نیز در این حوزه فعالیت دارند.

شیرزادیان، یکی از مشکلات ورزشکاران رشته بدنسازی را نبود سالن اختصاصی اعلام کرد و گفت: پیگیر حل این مشکل هستیم.

وی کسب رتبه اول مسابقات مچ اندازی قهرمانی کشور در سال گذشته را افتخار دیگر ورزشکاران یزدی اعلام کرد و گفت: هیات بدنسازی یزد در سه ماه سالجاری بعنوان برترین هیات کشور معرفی شد.

رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام یزد از فعالیت خوب شهرستان های استان در این رشته هم خبر داد و اظهار داشت: ورزشکاران استان از مسوولان هیات انتظاراتی دارند که یکی از مهمترین آنها هزینه های اعزام به مسابقات است.

وی از واحدهای صنعتی و معدنی و خیران و همه کسانی که توانایی مالی دارند درخواست کرد تا از این رشته پر طرفدار و مدال آور حمایت کنند .

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..