امام جمعه یزد: زمینه حضور گسترده مردم در انتخابات آینده فراهم شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: در بررسی صلاحیت‌ها ،حفظ حرمت و آبروی افراد مدنظر قرار گیرد و زمینه مشارکت مردم در انتخابات آینده مجلس فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله محمد رضا ناصری روز دوشنبه در دیدار با کارکنان دفتر نظارت استان یزد با تبریک سالروز تاسیس شورای نگهبان، این شورا را در بخش نظارت استصوابی بر انتخابات، سازمان و نهادی منحصر به فرد توصیف کرد و افزود: همانطوریکه در قانون پیش بینی شده این نظارت از نوع استصوابی است و اگر فقط نظارت استطلاعی و معمولی باشد ارزشی ندارد.

وی ادامه داد: با وجود شورای نگهبان و هیئت‌های نظارت انتخاباتی، نظام جمهوری اسلامی نیز در قبال ورود افراد ناصالح بیمه می‌شود و همانطوریکه حضرت امام (ره) فرمودند که بود و نبود شورای نگهبان مساوی با بود و نبود نظام جمهوری اسلامی است.

امام جمعه‌ یزد همچنین از همه دست‌اندرکاران انتخابات خواست هرگز مغرور نشوند چرا که در صورت غرور اشتباهات زیاد خواهد شدو آنچه که وظیفه ناظر و مجری در انتخابات است باید محض رضای خداوند و برای حفظ نظام و انقلاب انجام شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، ضمن ذکر خاطراتی از برخوردهای خود در زمانی که حاکم شرع در اوایل انقلاب بوده است بر حفظ حرمت افراد شرکت کننده در انتخابات تاکید کرد .

همچنین در ابتدای این جلسه رییس دفتر نظارت استان یزد ضمن تقدیر از حاضرین، بطور خلاصه تاریخچه‌ای از تشکیل شورای نگهبان و نیز دفاتر نظارت استانی و شهرستانی و گزارشی از عملکردهای ناظرین در انتخابات گذشته به جلسه ارائه کرد.

حجت الاسلام سید ناصر محمدی افزود: شورای نگهبان و هیئت‌های نظارت و دفاتر نظارت انتخابات استان به شهرستان‌ها همواره با رعایت قانون برای جلوگیری از هرگونه بی‌قانونی در انتخابات تلاش نموده‌اند.

در این جلسه ۲۵ نفر از عوامل ستادی دفتر نظارت استان وشهرستان و کارکنان دفتر نظارت استان حضور داشتند.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..