مدیرکل میراث استان: تورهای گردشگری مشترک بین یزد و سوریه فعال می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد از برقراری پرواز هواپیمایی دمشق به این استان در صورت آمادگی خبر داد و گفت: تورهای گردشگری مشترک بین یزد و سوریه فعال می‌شود.

به گزارش روابط عمومی این اداره کل، احمدآخوندی، اظهار کرد: استان یزد به مدت دو روز میزبان تجار و اعضای اتاق بازرگانی کشور سوریه بود و مذاکرات کارآمدی در حوزه صنایع دستی و گردشگری با نمایندگان کشور سوریه صورت گرفت.

وی بیان کرد: در صورت فراهم شدن آمادگی استان یزد شرکت هواپیمایی سوریه پرواز مستقیم دمشق به یزد را برقرار می‌کند، علاوه بر این ضمن برقراری تورهای گردشگری مشترک بین یزد و سوریه فعالان گردشگری در این حوزه تبادلاتی تجاری خواهند داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد تصریح کرد: در حوزه صنایع دستی قرابت‌های بسیار زیادی بین یزد و سوریه در حوزه تولیدات مسی و منسوجات سنتی وجود دارد، بنابراین با ایجاد تفاهم مشترک بین دو کشور اقدامات مشترکی در راستای تولید صنایع دستی انجام و کالاهای مشترکی تولید می‌شود.

آخوندی افزود: نمایشگاه دائمی محصولات صنایع دستی ایران در دمشق و به طور متقابل نمایشگاه دائمی محصولات دمشق در یزد و اصفهان راه‌اندازی و برپا خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد از حضور یزد در نمایشگاه بین‌المللی سوریه خبر داد و ادامه داد: بر اساس مذاکرات صورت گرفته صنعت‌گران صنایع‌دستی سوریه نیز در نمایشگاه بین‌المللی یزد و تهران حضور می‌یابند.

وی گفت: تفاهمات و مذاکرات انجام شده در قالب تیم و کمیته مشترک پیگیری می‌شود تا برای عملیاتی شدن موارد مطرح شده برنامه‌ریزی صورت گیرد.

 

این استان ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی ارزشمندی است.

یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه‌ها، شیرینی، شهر قنات، قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می‌شود.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..