رییس سازمان مدیریت یزد خبر داد

رشد ۳۷ درصدی اعتبارات عمرانی استان یزد نسبت به پارسال

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد از رشد ۳۷ درصدی اعتبارات عمرانی این استان خبر داد و افزود: بودجه عمرانی استانی در سالجاری مبلغ ۱۵۴۰ میلیارد تومان به غیر از ردیف‌های متفرقه است.

«مجید دهقانی‌زاده» در تشریح وضعیت اعتبارات عمرانی استان و توزیع شهرستانی آن، با اشاره به این که در سال گذشته بودجه عمرانی استان موضوع جدول ج-۱۰ قانون بودجه، ۹۱۹ میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: این اعتبار در سال جاری رشدی ۳۷ درصدی داشته است.

وی با بیان این که ۱۲۵۲ میلیارد تومان اعتبار عمرانی توزیع شده است، افزود: ۲۸۸ میلیارد تومان نیز بودجه متوازن ملی است که از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به استان یزد ابلاغ شده است و به طور کلی مبلغ ۱۵۴۰ میلیارد تومان به غیر از ردیف‌های متفرقه، بودجه عمرانی استانی در سالجاری در اختیار داریم.

دهقانی‌زاده در خصوص سهم هزینه‌های فنی و اعتباری استان نیز بیان کرد: افزایش سهم پژوهش و حوزه فناوری و دانش‌بنیان استان و حمایت از بخش تولید در این ردیف دیده شده است.

وی در خصوص تعهدات سفر رییس جمهور به این استان، گفت: برخی از طرح‌های سفر دور اول ریاست جمهور به استان یزد در دستور کار تیم مدیریتی استان قرار گرفته و باید تا پایان سال ۱۴۰۲ اجرایی شود.

تکمیل طرح‌های نیمه تمام تا پایان سال جاری

دهقانی‌زاده به بخش‌های اعتباری سالجاری استان اشاره کرد و گفت: ۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل، تعمیر و تجهیز ساختمان‌های دولتی، ۱۵ میلیارد جهت طرح‌های مرمتی و زیر ساختی میراث فرهنگی، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان جهت تکمیل مصلی‌های نیمه تمام، ۳.۹ میلیارد تومان برای اردوگاه‌های دانش آموزی، ۳.۸ میلیارد تومان برای اداره کل اوقاف استان جهت کمک به تکمیل مساجد نیمه تمام و ۶.۱ میلیارد تومان نیز برای تکمیل حوزه علمیه برادران در نظر گرفته شده است.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با بیان این که بیمارستان‌های نیمه تمام تا پایان سال تکمیل می‌شوند، بیان کرد: ۲۸۸ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان‌های نیمه تمام استان در نظر گرفته و به سازمان برنامه و بودجه کشور پیشنهاد شده است.

دهقانی‌زاده با تاکید بر جذب به موقع اعتبارات توسط دستگاه‌های اجرایی استان، افزود: علاوه بر اینکه مدیران باید برای جذب اعتبارات همت کنند، تخصیص بودجه جدید نیز باید منجر به تکمیل و بهره‌برداری طرح‌های مورد نیاز مردم شود.

مشکلی در پرداخت حقوق کارکنان دولت نداریم

رییس سازمان مدیریت استان در خصوص اعتبارات هزینه‌ای استان در سال ۱۴۰۲ نیز گفت: در سال جاری احکام ادارات به موقع صادر شد و در پرداخت حقوق کارکنان دولت در استان مشکلی نداریم.

دهقانی‌زاده خاطر نشان کرد: مجوز فوق العاده ویژه حقوق بدون ایجاد بار مالی جدید و در سقف اعتبارات مصوب باید انجام شود.

وی با بیان این که یکی از راه‌های مهار تورم، انضباط مالی دولت است، افزود: دولت سیزدهم در سال پیش‌رو، با محوریت سازمان برنامه و بودجه کشور انضباط بودجه و رفع ناترازی بودجه را در دستور کار خود قرار داده و به هیچ وجه افزایش اعتبارات بدون وجود منابع درآمدی قابل حصول در دستور کار قرار ندارد به همین دلیل بودجه اکثر استان‌های کشور کمتر از نرخ تورم رشد داشته است.

وی تصریح کرد: تنها استان‌های کمتر برخوردار به دلیل استفاده بیشتر از منابع بودجه «متوازن» و «نفت و گاز» رشد بیشتری داشته‌اند که این خود در راستای محرومیت‌زدایی بوده است.

به گفته وی، اعتباراتی که از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور در اختیار استان قرار می‌گیرد صرفا اعتبارات تملک استانی نیست و بالغ بر ۲۸۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ برای اجرای مصوبات دور اول سفر اختصاص یافته که این خود بیش از دو برابر اعتبارات استانی است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اضافه کرد: از محل برگشت درآمد معادن نیز اعتبارات خوبی در سال گذشته جذب شده و امسال هم این مهم در دستور کار استان قرار دارد که می‌تواند کمک شایانی به اعتبارات استانی داشته باشد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..