۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان به طرح‌های تولیدی و اشتغالزایی یزد اختصاص یافت

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به ثبت نام کارآفرینان متقاضی دریافت تسهیلات ارزان قیمت گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات این بخش در مرحله اول به طرح های تولیدی و اشتغالزایی استان اختصاص یافت.

به گزارش روابط عمومی این اداره کل، سعید نورایمانی افزود: در نشست اخیر کارگروه تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ پس از بحث و تبادل نظر در خصوص متقاضیان تسهیلات ارزان قیمت مقرر شد این میزان تسهیلات به ۲۰ طرح اشتغالزایی بخش کشاورزی و صنعت اختصاص یابد و برای اجرا به بانک های عامل ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه اولویت اول پرداخت تسهیلات با متقاضیانی است که قبلا ثبت نام کرده و پرونده آنها در بانک های عامل آماده پرداخت است ادامه داد: سهمیه تسهیلات ارزان قیمت مرحله دوم و سوم به وزارتخانه ها اعلام شده و پس از ابلاغ سهمیه به استان بر اساس اولویت هایی که خود دستگاهها تعیین می کنند توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه دستگاهها تا دو برابر ظرفیت سهمیه خود می توانند طرح به کارگروه تسهیلات ارزان قیمت معرفی کنند گفت: اولویت پرداخت تسهیلات با مناطق محروم و طرح های دانش بنیان و فناورانه است.

در این نشست کارگروه تبصره ۱۸ در خصوص تسهیلات بخش های گردشگری، بهزیستی،تعاون، رفاه و کار و امور اجتماعی، ارتباطات و علم و فناوری بحث و تبادل نظر و مقرر شد در نشست های آتی سهیمه انها بررسی شود.

طبق آیین نامه جدید پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، اولویت پرداخت با طرح‌های سرمایه ثابت، در گردش و مناطق محروم می‌باشد و تسهیلات‌های جدید و پرداخت نشده قبلی باید با آیین نامه جدید مطابقت داده شود و در اولویت پرداخت قرار گیرد.

سهمیه استان یزد در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، ۱۴۸ میلیارد تومان است که سهم بانک‌های استان تا سقف دو برابر این رقم به آن اضافه می‌شود. تعداد طرح های مصوب استان یزد تاکنون هفت هزار و ۵۷۷ میلیارد ریال می‌باشد که میزان ۱۱ هزار و ۱۰۳ میلیارد ریال حدود ۴۷ درصد بیشتر از سهمیه جذب شد.

منبع:ایرن

بخش نظردهی بسته شده است..