همکاری‌های دادگستری استان و امور مالیاتی یزد تقویت می‌شود

دادگستری کل استان و اداره کل امور مالیاتی یزد با هدف توسعه و تحکیم همکاری‌ها و فعالیت‌های علمی و آموزشی، تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

انجام پژوهش‌های بنیادی، کاربردی، توسعه‌ای و راهبردی در موضوعات حقوقی مورد نیاز، برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی علمی، تخصصی و عمومی جهت پرسنل و خانواده‌های آنان، فراهم کردن زمینه‌های بهره گیری از مشاوره حقوقی، همکاری در راستای توسعه ظرفیت‌های علمی، پژوهشی مشترک با بهره جویی از امکانات متقابل، بهره مند شدن طرفین از امکانات مشترک یکدیگر از طریق توان های فکری، تجربی، پژوهشی، کارگاهی، کتابخانه ای، فضای فیزیکی و فضاهای تحقیقاتی همکاری در برگزاری همایش و نشست‌های علمی و همکاری جهت چاپ و انتشار دستاوردهای علمی، پژوهشی و تدارک زمینه های مالی از تعهدات مشترک طرفین در این تفاهم نامه است.

مطابق با این تفاهم نامه بهره‌گیری از قضات برجسته جهت برگزاری کارگاه های تخصصی آموزشی و پژوهشی، طراحی و اجرای همایش های تخصصی و سالانه ملی و بین المللی با دادگستری، برگزاری کارگاه های آموزشی جهت ارتقاء سطح دانش حقوقی پرسنل در راستای پیشگیری از جرم و اختلافات حقوقی،معرفی جایگزین های مالیات از طرق مودیان برای امور فرهنگی و آموزشی و علمی مشترک یا غیر مشترک، مشارکت در اجرای دوره های مشترک آموزشی مسائل دارایی و مالیات و چاپ کتاب چهل رأی ویژه آراء مالیاتی و جرائم مرتبط با امور مالیاتی از جمله تعهدات تخصصی اداره مالیاتی استان است.

همچنین دادگستری کل استان در مقابل متعهد به همکاری جهت برگزاری کرسی ها و نشست های تخصصی با حضور قضات،شرکت در برگزاری همایش های حقوقی سالانه، پیش بینی تمهیدات زمینه لازم و اولویت قائل شدن در واگذاری طرح های پژوهشی و بررسی مشکلات علل نقض آراء قضایی در مراجع شبه قضایی و قضایی می باشد.

جهت پیگیری اجرایی شدن تفاهمنامه کارگروهی مرکب از سه نفر از هریک از طرفین درقالب کارگروه مشترک جهت اجرایی نمودن تفاهم‌نامه، توافقات حاصله و پیگیری و نظارت بر اقدام های در دست اجرا تشکیل و گزارش خود را هرشش ماه یک بار به مدیران ارشد دو مجموعه ارائه خواهد کرد.

گفتنی است؛ این تفاهم نامه دارای ۵ سال اعتبار است که تمدید و ادامه فعالیت بازنگری اصلاح و تغییرات اساسی در مفاد این تفاهم نامه و با توافق نمایندگان طرفین انجام می‌شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..