تعهدات تامین اجتماعی یزد به مبلغ ۲ هزار و ۳۰۹ میلیارد تومان پرداخت شد

مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد گفت: در سال جاری ۲ هزار و ۳۰۹ میلیارد تومان در قالب تعهدات کوتاه مدت ، بلندمدت و بیمه بیکاری به جامعه هدف زیر پوشش تأمین اجتماعی این استان پرداخت شده است.

به گزارش یزدی نیوز، محمدعلی میرزایی، در جمع خبرنگاران افزود: این مبلغ شامل ۴۱ میلیارد تومان بیمه بیکاری، ۲هزار و ۲۲۷ میلیارد تومان تعهدات بلند مدت و ۴۱ میلیارد تومان تعهدات کوتاه مدت است.

وی در ادامه با بیان اینکه ۸۲ درصد جمعیت استان معادل یک میلیون و ۵۰ هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی استان هستند اظهار کرد: استان از این لحاظ در رتبه برتر کشوری قرار دارد.

میرزایی افزود: آمار بیمه شده اصلی تامین اجتماعی استان در سال ۵۷ ، ۲۲ هزار و ۱۳۷ نفر بود که اکنون به ۳۳۰ هزار نفر رسید در این مدت جمعیت استان سه برابر و بیمه‌شدگان استان ۱۵ برابر رشد داشته است.

وی اضافه کرد: تامین اجتماعی استان در قالب ۱۶ شعبه، پنج کارگزاری و هشت شعبه اقماری در استان فعالیت دارد و بخش زیادی از خدمات این سازمان در قالب خدمات الکترونیک به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود.

میرزایی تعداد کارگاه‎های تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان را ۲۶ هزار و ۵۰۰ مورد ذکر کرد و گفت: اکنون مستمری‌بگیران تامین اجتماعی استان ۹۲ هزار نفر هستند که از این تعداد ۶۳ هزار نفر مستمری‌بگیر بازنشسته و سه هزار و ۸۱ نفر نیز مستمربگیر از کارافتاده می باشند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد هم مراکز ملکی تامین اجتماعی استان در بخش درمان را شامل یک بیمارستان تخصصی شهدای کارگر، پنج درمانگاه تخصصی ، پنج پلی کلینیک تخصصی ، یک درمانگاه عمومی و یک کلینیک دندانپزشکی بیان کرد و گفت: تمام شهرستانهای یزد به جز مروست دارای مرکز درمانی تامین اجتماعی هستند که در سال گذشته مجموعا یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به مراکز درمانی تامین اجتماعی و ۴۰۰ هزار نیز به پزشکان متخصص طرف قرارداد این سازمان در استان مراجعه کرده بودند.

حامد هاتفی افزود: پارسال ۲۵ هزار نفر در بیمارستان تامین اجتماعی شهدای کارگر بستری شدند که از این تعداد ۱۵ هزار بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

وی به ساخت بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی سرطان حضرت ابوالفضل (ع) تامین اجتماعی استان اشاره کرد و گفت: فاز نخست این بیمارستان شامل اجرای اسکلت فلزی آن در سال ۱۴۰۱ تحویل سازمان شود ولی به دلیل مسائلی مانند کرونا و کمبود برخی مصالح ساختمانی دچار تاخیر شد که در نهایت با هزینه ۱۷۰ میلیارد تومان درمردادماه امسال آماده تحویل خواهد بود.

هاتفی خاطرنشان کرد: امید است فاز دوم شامل مابقی ساختمان و فاز سوم که تجهیز بیمارستان است ظرف سه سال آینده به بهره برداری برسد و خدمات این بیمارستان رایگان خواهد بود.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..