درخشش وزنه‌بردار نوجوان میبدی در مسابقات کشوری

پس از درخشش “سوگند کاظم‌پور” نخستین وزنه بردار زن تاریخ استان یزد که با ۱۶ سال سن به اردوی تیم ملی دعوت شد حالا “امیرحسین صحت” وزنه بردار ۱۷ ساله میبدی هم در مسابقات اخیر قهرمانی کشور و انتخاب تیم ملی به سه مدال برنز دست یافت.

به گزارش یزدی نیوز این وزنه بردار نوجوان در رقابت های قهرمانی کشور که به تازگی در اردبیل برگزار گردید موفق شد در یک ضرب، ۲ ضرب و مجموع به ترتیب وزنه‌های ۶۷ ، ۸۳ و ۱۵۰ کیلوگرم را مهار و صاحب سه مدال برنز گردد.

در اردیبهشت ماه امسال نیز سوگند کاظم پور وزنه بردار ۱۰۰ کیلوگرمی استان یزد با درخشش در رقابت های انتخابی، به اردوی تیم ملی دعوت شد و حال امیرحسین، دومین فردی است که در این سن و سال در تاریخ وزنه برداری استان یزد صاحب رتبه می شود.

از استان یزد ۲ نفر (هر دو از شهرستان میبد) در وزن ۵۵ کیلوگرم در رقابتهای قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی حضور یافته بودند .

امیرحسین صحت را به دفتر ایرنا دعوت کردیم که گفت پایه ۱۱ را تمام کرده و امسال وارد سال دوازدهم می‌شود؛ چهار سال قبل وارد رشته کراس فیت شده و طی ۱.۵ سال گذشته به رشته وزنه برداری علاقه‌مند و به تشویق خانواده و مربی خود وارد این رشته شده است.

 

وی افزود: برادرم نیز که هشت سال دارد قهرمان وزنه برداری نونهالان استان یزد است و پدرم هم که هیچ علاقه ای به ورزش نداشت پس از درخشش فرزندانش به سمت ورزش و رشته بدنسازی روی آورده است و اکنون خانواده اش مشوق اصلی او برای ادامه راهیست که در پیش گرفته است.

وی آرزوی قهرمانی کشور، جهان و المپیک را دارد و مصمم است تا برای رسیدن به ارزوی خود فعالیت در این رشته ورزشی را ادامه دهد .

 

“حسین شویلی” مربی ۳۱ امیرحسین هم که وی را همراهی می کرد گفت: امیر حسین از با استعدادترین شاگردان من است و آینده روشنی دارد.

وی که از سال ۹۳ تاکنون مربی وزنه برداری است و خودش هم نایب قهرمان استان در رشته کراس فیت بوده است ، ادامه داد: ۳۰ شاگرد دارم و میبد طی دو سال گذشته قهرمان استان یزد بوده است.

وی بیان اینکه اوضاع وزنه برداری در شهرستان میبد خوب است یادآور شد: البته این رشته در استان جای کار بیشتری دارد و ظهور ۲ نوجوان قهرمان از استان یزد نشان می دهد که می توان روی نونهالان و نوجوانان یزدی در این رشته سرمایه‌گذاری کرد.

 

ناصر ترک، رییس هیات وزنه برداری استان یزد، پیشتر و پس از درخشش سوگند کاظم پور در این رشته در مورد اوضاع وزنه برداری استان یزد به ایرنا گفته بود: به هر اندازه که کاشته باشیم درو می‌کنیم، ۱۰ سال قبل که هیات را تحویل گرفتم تمام تلاش خود را برای رونق این رشته در استان به کار گرفتیم؛ یزد در رشته وزنه برداری در کشور آخر بود اما آن را تا رده ۱۲ بالا کشیدیم و حالا تک رقمی کردن این شاخص را نشانه رفته‌ایم که امیدواریم محقق شود.

وی توجه به حضور نونهالان در رشته وزنه برداری را از جمله اقدامات مجموعه تحت پوشش خود در چند سال گذشته اعلام کرد که نتیجه آن حضور سوگند کاظم پور در اردوی تیم ملی شده است.

وی با بیان اینکه یزدی‌ها توان بدنی خوبی دارند ولی وزنه برداری، سخت و علمی است و نمی‌شود در کوتاه مدت به نتیجه رسید، اظهار داشت: سابقه وزنه برداری در یزد درخشان نبوده تا امروزی‌ها از قدیمی‌ها الگو بگیرند.

رییس هیات وزنه برداری یزد با انتقاد از صنایع استان به دلیل بی توجهی به ورزش و عدم حمایت از تیم‌ها و ورزشکاران این استان، تصریح کرد: رشته‌ای مثل وزنه برداری برای مطرح شدن نیاز به حمایت‌های همه جانبه مالی و معنوی دارد.

درخشش یک نوجوان دیگر در رشته وزنه برداری حاکی از استعداد خوب یزدی ها در این رشته بخصوص در سنین پایین است و از این رو می‌طلبد مسوولان استان و همچنین حامیان مالی قابل اتکا، روی این رشته سرمایه گذاری کرده و نام یزد را بلند آوازه کنند.

منبع:ایرنا یزد

 

بخش نظردهی بسته شده است..