امضای تفاهم نامه فنی و حرفه‌ای و صندوق بیمه اجتماعی یزد

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر یزد تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

“محمدجواد رحیمی نسب” مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان استان یزد با اعلام این خبر گفت: کلیه کارآموزان، کارورزان و مهارت آموختگان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان می توانند با پرداخت کمترین حق بیمه در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر عضو شوند و از خدمات مستمری بازنشستگی، بازماندگان (فوت)، ازکارافتادگی کلی و نقل و انتقال سوابق بیمه ای بهره مند گیرند.

وی افزود: در راستای مسئولیت اجتماعی و به منظور بهره گیری جامعه هدف بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از ظرفیت های خدمات آموزشی فنی و حرفه ای برای توانمندسازی و همچنین بهره‌مندی و تحت پوشش بیمه اجتماعی قرارگرفتن جوامع هدف کارآموزان و مهارت آموختگان فنی و حرفه ای مرتبط با جامعه کشاورزی و روستایی و عشایری فاقد بیمه اجتماعی، تفاهم نامه همکاری فی مابین دو دستگاه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر استان منعقد شد.

رحیمی نسب بیان کرد: کلیه کارآموزان و مهارت آموختگان فنی و حرفه ای بین ۱۸ تا ۵۰ سال سن که مرتبط با جامعه کشاورزی و روستایی و عشایری و فاقد بیمه اجتماعی، می توانند در این صندوق عضو شوند و از مزایا و خدمات صندوق شامل مستمری بازنشستگی، مستمری ازکار افتادگی و مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه ای بهره مند شوند.

وی افزود: استفاده از ظرفیت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در اطلاع رسانی و هدایت کارآموزان و مهارت آموختگان مرتبط با جامعه هدف جهت عضویت در صندوق و استفاده بهینه از ظرفیت های صندوق برای بسط و گسترش تحقق بیمه اجتماعی از اهداف این تفاهم نامه و همکاری است.

“مجید حق جو”، مدیر کل اموزش فنی و حرفه ای استان نیز گفت: در راستای این تفاهم نامه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای هماهنگی لازم را با مربیان خود جهت مشارکت در نشر و ترویج بیمه برای جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر استان یزد، کار آموزان، کارورزان و دانش آموختگان دانشگاهی مخاطب اداره کل انجام خواهد داد.

وی افزود: در راستای فرهنگ سازی بیمه های اجتماعی، فنی و حرفه ای و مراکز آموزشی تابعه در سراسر استان با صندوق و کارگزاران این بیمه همکاری های لازم را معمول خواهد کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..