تولید سالانه ۱۳۵ میلیون متر مکعب آب در استان یزد

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد از تولید سالانه ۱۳۵ میلیون متر مکعبی آب در کل استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز  محمدمهدی جوادیان زاده گفت: جمعیت استان یزد حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که سالانه حدود ۱۳۵ میلیون مترمکعب آب شامل ۷۵ میلیون متر مکعب منابع آب زیرزمینی و ۶۰ میلیون متر مکعب انتقالی در سال تولید می‌شود.

وی افزود: آب مصرفی استان با صرف نظر از تلفات و هدر رفت در شبکه آب، حدود ۱۱۱ میلیون مترمکعب در سال می‌باشد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد اظهار داشت: سرانه مصرف آب در استان به ازای هر نفر در شبانه روز به طور متوسط ۲۳۳ لیتر برثانیه است که تمامی آب تولیدی مذکور به مصرف شرب و بهداشت می‌رسد.

وی ادامه داد: در شهرستان میبد که دارای جمعیتی حدود ۱۱۲هزار نفر است در زمان پیک مصرف ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آب از منابع محلی و زیرزمینی تولید شده که با کاهش تلفات، سرانه مصرف آن مشابه متوسط استان یزد می‌باشد.

جوادیان زاده تصریح کرد: کیفیت منابع آب زیرزمینی شهرستان میبد مطلوب نیست و در اختلاط با آب انتقالی در وضعیت مناسب قرار می‌گیرد.

وی گفت: از طرفی انتقال آب از خلیج فارس به صنایع منطقه، جمع آوری فاضلاب، تصفیه آن و تولید پساب شهرستان‌های میبد و اردکان منجر به استفاده صنایع منطقه از آب‌های نامتعارف شده و سهم برداشت صنعت از آب‌های کیفی را کاهش داده است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد افزود: شرکت آب منطقه‌ای برنامه بازتخصیص آب صنعت و جایگزینی آب‌های کیفی با پساب و آب انتقالی از دریا را با جدیت دنبال می‌کند و در بازه زمانی میان مدت، میزان برداشت صنایع از آب‌های کیفی در حد شرب تنظیم خواهد شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..