اجرای طرح کارا در مدارس استان یزد

مدیر کل آموزش و پرورش استان از اجرای طرح کارا در راستای ایجاد تحول در آموزش و پرورش متوسطه استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز مدیر کل آموزش و پرورش استان در نشست شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به طرح کارا در راستای ایجاد تحول در آموزش و پرورش متوسطه استان گفت: این طرح با هدف توسعه کارآفرینی در سطح مدارس استان اجرا خواهد شد.
رحیمی نژاد با بیان کسری نیروی انسانی یاداور شد:مقرر شد پیگیری‌هایی از طریق تهران انجام شود که برای شروع سال تحصیلی جدید با کمترین مشکل مواجه شویم و راه‌های مختلفی برای تامین آن پیشنهاد شد.

وی در خصوص فضا‌های آموزشی آموزش و پرورش که در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار دارد افزود:تاکید بر ان شد که فضا‌هایی که مورد نیاز آموزش و پرورش است بازگردانده شود و فضا‌هایی که اموزش و پرورش مازاد بر نیاز دارد با رعایت ضوابط و مقررات قانونی در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار گیرد.

وی افزود: خوشبختانه در استان بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان با مشارکت صاحبان صنایع در شهرستان‌ها برای ساخت فضا‌های اموزشی و تامین تجهیزات تعهد ایجاد شده است که در این زمینه انشالله عقب ماندگی فضا و امکانات اموزشی در استان جبران خواهد شد.

استاندار در این جلسه گفت: اگر فضای آموزشی در استان مورد نیاز خود آموزش و پرورش است هیچکس حق تضییع حقوق آموزش و پرورش را ندارد.

گزارشی از طرح کارا در آموزش و پرورش، وضعیت رتبه بندی معلمان، ایاب و ذهاب دانش اموزان استثنایی و تعیین تکلیف نیرو‌های طرح خرید خدمات آموزشی در سال تحصیلی جدید از طریق قرار داد معین و راه جبران کسری آن از مباحث این جلسه بود.

فاطمی ضمن خواستار ساماندهی استفاده از فضای مجازی در آموزش و پرورش گفت: آموزش سواد رسانه‌ای در این زمینه اهمیت بالایی دارد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..