بهره‌برداری از ۱۲ طرح بزرگ گازرسانی همزمان با هفته دولت امسال در یزد

مدیرعامل شرکت گاز یزد با بیان این که در ۲۷ سال اخیر بیش از ۷۱۵ روستا و ۲۴ شهر در اقصی نقاط این استان گازرسانی شده است، گفت: ۱۲طرح بزرگ گازرسانی با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومانی در استان یزد آماده بهره‌برداری است.

سعید عقلی مدیرعامل شرکت گاز استان یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از گازرسانی به ۹۹.۷ درصد از جمعیت شهری و روستایی استان یزد خبر داد و اظهار کرد:‌ طی این ۲۷ سال با اجرای ۱۲ هزار کیلومتر شبکه گذاری و خطوط تغذیه به بیش از ۷۱۵ روستا و ۲۴ شهر در اقصی نقاط استان گازرسانی شده است.

وی افزود: هم اکنون در حال اجرای شبکه در ۲۸ روستا و انتخاب پیمانکار برای گازرسانی به ۱۷ روستا هستیم و با این حساب، با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۷۵۰ روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

عقلی با اشاره به افتتاح رسمی ۱۲ طرح بزرگ گازرسانی در استان با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان در هفته دولت، گفت: اجرای خط انتقال ۳۰ اینچ به طول ۱۳ کیلومتر با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان، باعث افزایش دو برابری امکان برداشت از خط انتقال محور اتصال ۴۰ اینچ خط هشتم سراسری و در نهایت کمک به پایداری جریان و تسریع روند استفاده از گاز طبیعی در استان می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح بزرگ گازرسانی به منطقه میانکوه و روستا‌های دهستان شیرکوه با ۵۷ کیلومتر خط تغذیه، ۴۳۰ کیلومتر شبکه، بیش از ۹ هزار انشعاب و هشت ایستگاه تقلیل فشار، همزمان با هفته دولت افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد رتبه سال گذشته استان با مصرف ۸.۵ میلیارد متر مکعب گاز را دهم کشوری عنوان و خاطرنشان کرد: بیش از ۴۹ درصد مصرف گاز استان در بخش صنعت، ۳۳ درصد در بخش تولید برق، ۱۰ درصد در بخش خانگی، پنج درصد در بخش کشاورزی و حدود یک درصد برای حمل و نقل و سی‌ان‌جی استفاده می‌شود.

عقلی به افزایش شتاب اجرا و تامین اعتبار چند برابری طرح گازی در دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: در حالی که بودجه شرکت گاز استان در دولت قبل ۲۰۰ میلیارد تومان بود، در این دولت به حدود ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان این‌که با افزایش توانایی شرکت گاز استان، یزد به عنوان استان معین سیستان و بلوچستان معرفی شده است، افزود: در حال حاضر اجرای بیش از ۹ هزار کیلومتر خطوط گاز این منطقه، با استفاده از ظرفیت نیرو‌های استان یزد انجام می‌شود. البته این امر، منجر به اختلال در پیشبرد برنامه‌های این مجموعه در استان یزد نخواهد شد و طرح‌های استان با قدرت اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد با بیان این‌که در حال حاضر تنها سه دهم درصد از جمعیت استان از گاز استفاده نمی‌کنند، اذعان کرد: با تمام توان تلاش خواهیم کرد تا مردم تمامی نقاط استان از این نعمت خدادادی برخوردار شوند.

عقلی در پایان با تاکید بر لزوم استفاده صحیح و بهینه شهروندان از انرژی گاز و برق، خاطرنشان کرد: برای تولید هر چهار کیلووات برق، یک متر مکعب گاز مصرف می‌شود و به همین دلیل استفاده بهینه در مصرف برق، باعث احیای یک مجموعه صنعتی یا گلخانه کشاورزی و ایجاد شغل و امنیت غذایی خواهد شد.

منبع:خبرگزاری فارس

بخش نظردهی بسته شده است..