هشدار مدیر کل بحران یزد در مورد غرق‌شدگی در استخرهای کشاورزی

مدیر کل مدیریت بحران استان یزد با توجه به افزایش موارد غرق شدگی در استخرهای کشاورزی همزمان با فصل گرم سال، ضمن هشدار به مردم در زمینه پرهیز از شنا در این استخرها، از مسئولان مربوطه خواست موضوع ایمن سازی و استفاده نکردن مردم از این استخرها را در دستور کار خود قرار دهند.

«محمدعلی ملک زاده» در نشستی که به همین منظور با حضور نمایندگان جهاد کشاورزی و دستگاه های امدادی برگزار شد، گفت : یکی از حوادث تلخ همزمان با شروع فصل گرما در استان یزد، حادثه غرق شدگی در استخرهای کشاورزی است که متاسفانه هر ساله تلفاتی در این زمینه داشته‌ایم لذا از مردم شریف استان انتظار داریم از شنا کردن در استخرهای کشاورزی پرهیز کنند.

وی با بیان این که استخرهای کشاورزی با هدف تامین آب به باغ ها و مزارع طراحی شده و ایمنی لازم برای شنا را ندارد، افزود: نصب تابلوی هشدار، حصارکشی، وجود حلقه نجات و طناب در حاشیه استخرها ضروری است و متولیان استخرهای کشاورزی باید اقدام لازم دراین زمینه را انجام دهند.

دبیر ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان همچنین در این زمینه از جهاد کشاورزی، دهیاران و بخشداران خواست تا با رصد و بازدید استخرهای کشاورزی، موضوع ایمن سازی و استفاده نکردن مردم از این استخرها را در دستور کار قرار دهند.

ملک زاده ادامه داد: برخی از این استخرها در دسترس عموم است ولی برخی در باغات و در فضای خصوصی روستاهاست که اهتمام مالکین آنها را برای رعایت مسائل ایمنی می طلبد.

گفتنی است؛‌ متاسفانه هر ساله با گرم شدن هوا شاهد غرق شدن برخی افراد در استخرهای کشاورزی هستیم که اخیراً دو مورد فوتی در ابرکوه در این رابطه رخ داد. البته بررسی‌های میدانی گواه آن است که برخی از غرق شدگان مهارت شنا نیز داشته‌اند ولی غیر ایمن بودن این استخرها یکی از عوامل عمده فوت آنها بوده است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..