آمادگی یزد برای میزبانی از گردشگران مذهبی ماه محرم

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان یزد با اشاره به ثبت ملی ۳۵ مورد از آیین‌های ماه محرم در مناطق مختلف استان به عنوان میراث ناملموس و میراث معنوی، از آمادگی یزد برای میزبانی از گردشگران مذهبی ماه محرم خبر داد.

«احمد آخوندی» در نشست هماهنگی کمیته گردشگری مذهبی معنوی استان که به‌ منظور برنامه‌ریزی فعالیت‌های این کمیته در ماه محرم امسال تشکیل شد، گفت: یزد به عنوان حسینیه ایران، طبق روال هر سال آماده برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم می‌شود و حضور و بازدید از مراسم مذهبی این استان و فضای معنوی این ایام برای گردشگران داخلی و خارجی خالی از لطف نیست و طی سال‌های متمادی در قالب فعالیت اقشار مختلف و فعالان حوزه گردشگری مذهبی مورد اقبال قرار گرفته است.

وی افزود: از حدود یک سال قبل فعالیت‌های کمیته تخصصی گردشگری مذهبی و معنوی استان در قالب میز تخصصی گردشگری مذهبی در کشور شکل گرفت و تجربیات این استان درزمینه‌ی جذب گردشگران خارجی برای حضور در برنامه‌ها در قالب تورهای سازمان‌یافته موردتوجه و الگو قرار گرفت.

به گفته آخوندی، امسال نیز آمادگی برای حضور گردشگران داخلی و خارجی در یزد وجود دارد و با همکاری مشترک دستگاه‌های دولتی، دبیرخانه حسینیه ایران، کارشناسان مذهبی و روحانیون مسلط به زبان‌های خارجی و کمیته تخصصی گردشگری مذهبی برنامه‌ریزی لازم برای محرم، در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه این اقدامات در راستای زدودن افکار ایران هراسی و اسلام ستیزی شکل‌ گرفته است، افزود: با معرفی فلسفه قیام اباعبدالله الحسین (ع) و پاسخگویی به سؤالات مذهبی گردشگران خارجی، بازخوردهای فرهنگی مثبتی دیده‌ شده، به نحوی که در سال‌های گذشته گردشگرانی از سایر کشورها خواستار حضور مجدد در برنامه‌ها را داشته و تجربیات خود را منحصربه‌فرد دانسته‌اند.

آخوندی در پایان متذکر شد: تاکنون ۳۵ مورد از آیین‌های ماه محرم در مناطق مختلف استان یزد به عنوان میراث ناملموس و میراث معنوی به ثبت ملی رسیده است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..