مدیر پایگاه میراث جهانی باغ دولت یزد:

علت غبارآلودی درختان باغ، فعالیت کارگاه‌های مرمتی است

مدیر پایگاه میراث جهانی باغ دولت یزد با بیان این که درختان موقوفه باغ دولت آباد تحت نظارت مشاور فضای سبز آبیاری، هرس و رسیدگی می‌شود، علت غبارآلودی فضای سبز و قسمت‌های مختلف باغ فعالیت هشت کارگاه مرمتی در باغ طی فصل کم گردشگر است.

«مجید علومی» در خصوص انتشار مطلب و فیلمی با عنوان وضعیت اسفناک باغ جهانی دولت آباد در فضای مجازی، گفت: با توجه به این که استان یزد از بحران کم آبی به شدت رنج می برد و فضاهای سبز شهری و روستایی مستلزم وجود این مایه حیات است، باغ جهانی دولت آباد و فضای سبز آن هم از این قاعده مستثنی نیست.

وی گفت: این باغ دارای فضای سبز گسترده و تعداد زیادی آب نما و حوض وسیع است که رسیدگی به آنها در این شرایط بحرانی باید با مدیریت صحیح و علمی همراه باشد تا فضای دلپذیری برای گردشگران داخلی و خارجی ایجاد شود.

علومی ادامه داد: با توجه به این که حوض فضای اندرونی باغ دولت آباد دارای وسعت زیادی است و اطراف آن درختان کاج کهنسال وجود دارد لذا برای تمیزی و طراوت باغ لازم است که آب آن زود به زود تعویض شود و دلیل خالی بودن حوض در روزهای اخیر نظافت آن بوده است و با توجه به تنش کم آبی و گرمای شدید تابستان یزد، این مهم در این فصل باید با ملاحظاتی انجام شود.

وی در خصوص رسیدگی به فضای سبز باغ جهانی دولت آباد، اظهار کرد: درختان موقوفه باغ دولت آباد تحت نظارت مشاور فضای سبز آبیاری، هرس و رسیدگی می‌شود و با توجه به این که در این فصل از سال به دلیل گرمای شدید شهر یزد، گردشگران و مسافران کمتری خواهد داشت، فرصت بسیار مناسبی است که کارگاه‌های مرمت و حفاظت باغ آغاز به کار کنند.

به گزارش یزدی نیوز علومی با اشاره به فعالیت هشت کارگاه مرمتی در باغ، تصریح کرد: فعالیت آنها باعث شده که فضای سبز و قسمت‌های مختلف باغ غبارآلود شود که این یک امر کاملا بدیهی است و انشاءالله اواخر شهریور و اوایل مهرماه، برنامه شستشوی کامل درختان برنامه ریزی شده است، همچنین برای این که مصرف آب در این باغ به حداقل برسد زیر نظر مشاوران مجرب، بخشی از فضای سبز موقوفه، مجهز به آبیاری قطره ای شده و عمق آب نماهای فضای دارالحکومه کم شده تا آب کمتری نیاز داشته و کمکی به بحران کمبود آب در استان باشد.

خبرنگار: نسرین زمان زاده

بخش نظردهی بسته شده است..