نماینده یزد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم پیگیری می‌شود

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین در برنامه هفتم توسعه کشور پیگیری می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز، محمد صالح جوکار، در همایش «زمزمه محبت» که به‌ منظور تجلیل از پیشکسوتان آموزش‌ و پرورش استان برگزار شد افزود: امیدواریم در برنامه هفتم توسعه موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین پیگیری شود و مجلس نیز تصویب خواهد کرد.

وی با بیان اینکه طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین یکی از مطالبات مهم فرهنگیان است ادامه داد: هم‌اکنون در کمیسیون تلفیق، نمایندگان مجلس به دنبال تحقق طرح همسان‌سازی حقوق در برنامه پنج‌ ساله هفتم توسعه هستند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه باید شرایط به نحوی باشد که بازنشستگان بتوانند ۹۰ درصد حقوق شاغلین را دریافت و از آن بهره‌مند شوند گفت: تفاوت حقوق شاغلین با بازنشستگان زیاد است و این تفاوت ناترازی در پرداخت حقوق عادلانه نیست و باید در برنامه هفتم توسعه حکم شفافی در زمینه همسان‌سازی در نظر گرفت.

جوکار با اشاره به اینکه رییس جمهوری بر اینکه نظام پرداخت حقوق در کشور عادلانه نیست اذعان دارد گفت: نمی‌گوییم طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین به‌ صورت ۱۰۰ در صد هم‌تراز شود اما باید عادلانه باشد و پیگیری لازم به عمل آید.

وی در ادامه در خصوص صندوق بازنشستگان کشور اظهار کرد: در حال حاضر امکان مستقل شدن صندوق بازنشستگان از بودجه و منابع عمومی وجود ندارد و در برنامه ششم توسعه وابستگی صندوق بازنشستگی به منابع عمومی و دولت بیشتر از قبل شد.

 

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی گفت: واقعیت امر این است که در طول عمر دولت‌های مختلف در پرداخت حق بیمه کارکنان خودشان کوتاهی شد و امروز هم دولت یک سری شرکت‌هایی که بیلان کاری و عملکرد منفی و صفر دارند را به صندوق‌ها واگذار می‌کند که این قابل‌قبول نیست.

جوکار با بیان اینکه اگر بخواهیم خصوصی‌سازی کنیم باید بهترین شرکت‌ها را در اختیار صندوق‌ها قرار دهیم تا آورده‌ای برای صندوق‌ها داشته باشد، نه آنکه زیان‌آور شود گفت: اگر بخواهیم صندوق تقویت شود، باید جلوی عوامل اصلی که موجب شکست صندوق‌ها شده را بگیریم.

به مناسبت ۲۵ ذی‌الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان مراسم تجلیل از پیشکسوتان آموزش‌ و پرورش استان با عنوان زمزمه محبت با حضور ۷۰۰ نفر از معلمان پیشکسوت و بازنشسته متولد مهرماه ۱۳۳۷ تا پایان ۱۳۳۸ از سراسر استان برگزار شد.

استان یزد ۱۵ هزار بازنشسته فرهنگی و نزدیک به ۱۶ هزار فرهنگی شاغل دارد و از جمعیت یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار نفری این استان حدود ۲۸۰ هزار نفر دانش‌آموز هستند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..