۲۰ درصد آب شرب یزد را کولرهای آبی مصرف می‌کنند

مدیر دفتر بهره برداری و توسعه شبکه توزیع و آب بدون درآمد شرکت آب و فاضلاب یزد گفت: کولرهای آبی از پرمصرف‌ترین لوازم مصرف کننده آب در فصل گرم هستند به طوری که ۲۰ درصد از کل تولید سالانه آب در بخش شرب و بهداشت استان در کولرهای آبی مصرف می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد؛ سیاوش پاکدل افزود: با نصب سایه بان برای کولرها معادل ۱۵ حلقه چاه به شرکت آب و فاضلاب برای تامین آب شرب کمک می شود.

وی اظهار کرد: امسال در مرکز استان با افزایش ۹ درصدی مصرف آب مواجه هستیم که یکی از دلایل آن گرمای فوق العاده‌ای است که نسبت به شرایط نرمال وجود دارد.

مدیر دفتر بهره برداری و توسعه شبکه توزیع و آب بدون درآمد شرکت آب و فاضلاب ادامه داد: یکی از دلایل مصرف زیاد آب در کولرهای آبی، قرار گرفتن آن‌ها در معرض مستقیم نور آفتاب است و با توجه به اینکه اکثرا رنگ تیره دارند، سقف و بدنه کولر آبی گرم شده و دما در سقف کولر به ۷۵ درجه سانتی گراد می‌رسد.

وی اظهار داشت: دمای کولر آبی با نصب سایه بان تا حدود ۲۵ درجه کاهش می‌یابد و از میزان مصرف آب آن نیز تا ۲۰ درصد کاسته می‌شود.

شرکت آب و فاضلاب استان یزد در تیرماه امسال در چند مرحله نسبت به وضعیت منابع آب و میزان مصرف در استان هشدار داده و به تازگی وضعیت قرمز اعلام کرده است.

بخش نظردهی بسته شده است..