افتتاح موسسه کاریابی غیردولتی شهرستان اشکذر

به گزارش یزدی نیوزدومین موسسه کاریابی غیردولتی شهرستان اشکذر عصر یکشنبه با حضور مدیر کارآفرینی و اشتغال تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، معاون فرماندار اشکذر و جمعی از مسئولان این شهرستان افتتاح شد.

مدیر کارآفرینی و اشتغال تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در این آیین گفت: واگذاری مشاوره شغلی و کاریابی به بخش خصوصی از سال ۷۹صورت گرفته و اولین مرکز کاریابی غیردولتی در همین سال شکل گرفته است.
فریبا آیت اللهی افزود: هم اکنون ۱۲ موسسه کاریابی در سطح شهرستان های استان و ۱۴ مرکز کاریابی در مرکز استان خدماتی را در زمینه مشاوره شغلی و کاریابی به متقاضیان کار ارائه می دهند.
وی خاطر نشان کرد: سال گذشته ۳ هزارو هشتاد نفر در استان از طریق مراکز کاریابی مشغول به کار شده اند همچنین از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۹۸ نفر از طریق همین مراکز در سطح استان مشغول به کار شده اند.
وی از وظایف مراکز کاریابی را ارائه مشاوره شغلی تخصصی به متقاضیان کار و کارفرمایان، ثبت نام از جویندگان کار، کسب فرصت های شغلی و در نهایت به کار گماردن جویندگان کار عنوان کرد.
آیت الهی ادامه داد: یکی از شاخص های سنجش مراکز کاریابی رعایت اولویت ثبت نام متقاضیان کار است که این مراکز باید این اصل را رعایت نمایند.
معاون فرماندار اشکذر در این مراسم شکل گیری موسسات کاریابی در شهرستان اشکذر را با توجه به مهاجرپذیری و صنعتی بودن این شهرستان ضروری دانست علیرضا ابوالحسنی اظهار کرد: موسسات کاریابی باید به صورت تمام معنا از وظایف خود برای مشاوره شغلی و کاریابی برای متقاضیان آگاه باشند.
وی افزود: موسسات کاریابی باید عدالت را مبنای کار خود قرار دهند و تعامل و همکاری لازم با ادارات شهرستان از جمله بهزیستی ، کمیته امداد و فنی و حرفه ای داشته باشند.
شهرستان اشکذر با ۳۰هزار نفر جمعیت و در فاصله ۲۰ کیلومتری از مرکز استان یزد قرار دارد و دومین قطب کشاورزی گلخانه ای استان یزد محسوب می شود.
منبع: ایرنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..