تولید۳ هزار تن شیر و فرآورده های لبنی توسط عشایر یزد

به گزارش یزدی نیوزمسئول دفتر عشایری جهاد کشاورزی استان یزد گفت: عشایر این استان در پنج ماهه امسال سه هزار و ۱۰۰ تن شیر و مواد لبنی به ارزش بیش از ۱۵۵ میلیارد ریال تولید و به بازار عرضه کردند .

حسن زارع اظهار کرد: برغم تداوم خشکسالی و فقیر بودن مراتع، عشایر استان یزد سالانه چهارهزار و ۳۸۰ تن انواع فرآورده های دامی و لبنی به ارزش بیش از۴۵۰ میلیارد ریال تولید و به بازار عرضه می کنند .
وی افزود: عشایر استان علاوه بر فعالیت در امور تولیدات مواد پروتئینی و لبنی نقش بسزائی در فعالیت صنایع دستی بخصوص تولید فرش دستباف دارند بطوری که ۱۰ درصد سهم تولید این صنایع دستی را در استان دارند.
زارع بابیان اینکه عشایر استان نمونه های کاملی از اقتصاد مقاومتی هستند ادامه داد: با وجود کمبود امکانات و سختی شرایط زندگی، علاوه برتامین و تولید مایحتاج خود ، قطب های مهمی درعرصه تولید نیازهای بازار مصرف استان دربخش تولیدگوشت قرمز، مواد پروتئینی و لبنی هستند.
مسئول دفتر عشایری جهاد کشاورزی استان یزد تصریح کرد: امسال با توجه به تداوم خشکسالی و فقیر بودن مراتع استان یزد ۴۰۰ تن جو مدت دار جهت تامین علوفه مورد نیاز دام عشایر استان یزد توزیع شده است .
وی بابیان اینکه ممر درآمد عشایر استان یزد از طریق پرورش دام سبک است افزود: از محل اعتبارات سه میلیارد ریال به بخش خدمات رسانی و زیر ساختهای امور عشایر این استان اختصاص یافته است.
این مسوول خاطرنشان کرد: این میزان بودجه در طرحهای آبرسانی ، خدمات رسانی به کوچندگان ، تعمیر جاده دسترسی به مناطق عشایری و اسکان عشایر استان هزینه شده است.
زارع با اشاره به اهمیت بیمه عشایری خاطرنشان کرد : علاوه بر ۷۰ درصدی عشایر که زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند ۴۰ درصد از دام آنها نیز در برابر حوادث مختلف بیمه شدند.
این مسئول اضافه کرد: یکهزار و ۲۴۰ خانوار عشایری با شش هزار نفرجمعیت در قالب سه ایل بختیاری ، خمسه و قشقایی در شهرستانهای ابرکوه و خاتم به امر پرورش ۱۴۰هزار راس دام سبک مشغول هستند.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..