استاندار یزد خواستار شد؛

اجرای تعهدات صنایع استان در جهت کاهش ناترازی برق

استاندار یزد خواستار اجرای تعهدات صنایع استان در خصوص ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی و حرارتی به منظور کاهش ناترازی تولید و مصرف برق شد.

«مهران فاطمی» در نشست با مدیر عامل و معاونین شرکت برق منطقه‌ای یزد که با هدف ارائه گزارش عملکرد این شرکت و بیان نیازهای صنعت برق استان برای گذر موفق از پیک‌بار تابستان ۱۴۰۲ برگزار شد، شرکت برق منطقه‌ای یزد را یکی از دستگاه‌های برتر استان و از مجموعه‌هایی عنوان کرد که در استان کمترین دغدغه نسبت به عملکرد آن‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به این که شرکت برق منطقه‌ای یزد در ارزیابی‌های اخیر امتیاز برتر را کسب کرده است،‌ از تلاش مدیرعامل، معاونین، مدیران و تمامی کارکنان این شرکت به‌عنوان یکی از دستگاه‌های نمونه استان قدردانی کرد.

استاندار در ادامه خواستار مشخص شدن هرچه سریع‌تر نیازها و اقدامات قابل‌اجرا در حوزه بهره‌وری انرژی به عنوان استان نمونه از سمت دستگاه‌های مربوطه شده و در خصوص حمایت و همراهی استانداری یزد برای اجرای این اقدامات و افزایش بهره‌وری انرژی در استان، قول مساعد داد.

فاطمی همچنین در مورد ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی و حرارتی صنایع استان، خواستار اجرای تعهدات این صنایع در استان شد تا با اجرای این تعهدات، ناترازی تولید و مصرف برق کاهش یابد.

تسریع پرداخت بدهی صنایع به صنعت برق یزد نیز از دیگر مطالبات استاندار یزد در این نشست بود.

بهره‌برداری ۱۱ طرح تامین برق با اعتبار بالغ‌ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان

«ابوالفضل اسدی» مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای یزد نیز در این نشست با اشاره به این که برای تأمین برق مطمئن مشترکین استان، ۱۱ طرح با اعتباری بالغ‌ بر یکهزار میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی اجرا شده‌اند، افزود: پست ۴۰۰ کیلوولت مهرگان، پست ۴۰۰ کیلوولت بهادران، نیروگاه ده مگاواتی ساغند و توسعه ظرفیت ۱۰۰ درصدی پست مروست از اهم طرح‌هایی هستند که به بهره برداری رسیده و به تأمین برق مطمئن استان کمک می‌کنند و در هفته دولت نیز به افتتاح رسمی خواهند رسید.

وی با اشاره به اینکه در ۳۵ روز سپری‌ شده از پیک‌بار تابستان ۱۴۰۲، تمامی شرکت‌های صنعت برق استان یزد برای تأمین برق مطمئن مردم و دیگر مشترکین در تلاش هستند، ادامه داد: علیرغم گرمای طاقت‌فرسای هوا و تحت‌فشار بودن شبکه برق استان، خوشبختانه با عملکرد مناسب صنعت برق و همکاری و مشارکت صنایع استان، هیچ‌گونه خاموشی با برنامه‌ای برای مشترکین خانگی و مردم نداریم.

به گزارش یزدی نیوزو به نقل از روابط عمومی برق منطقه‌ای یزد، اسدی در ادامه ضمن تشریح عملکرد شرکت برق منطقه‌ای یزد در سال ۱۴۰۱ و سه‌ماهه ابتدایی ۱۴۰۲، چالش‌ها، نیازها و مطالبات این شرکت را در حوزه‌های بهره‌وری انرژی، توسعه انرژی خورشیدی در استان، نیروگاه‌های خودتامین صنایع، نیروی انسانی و پشتیبانی این شرکت عنوان و ابراز امیدواری کرد با حمایت استاندار، استان یزد همچنان در حوزه توسعه زیرساخت‌های شبکه‌های انتقال و فوق توزیع، بهره‌وری انرژی و نیروگاه های خورشیدی پیشرو باشد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..