رئیس شورای شهر یزد:

تفاهم خواهرخواندگی یزد و یاسبرین با جدیت دنبال می‌شود

رئیس شواری اسلامی شهر یزد با بیان اینکه اجرایی شدن تفاهم‌های خواهرخواندگی شهر یزد را با جدیت دنبال می‌کنیم، گفت: تفاهم خواهرخواندگی یزد و یاسبرین تقریبا متوقف شده بود.

«عزیزالله سیفی» در یکصد و چهل و سومین نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد که با حضور هیئت‌های اعزامی شهرداری‌های یاسبرین کشور مجارستان و گیومری کشور ارمنستان به عنوان خواهرخوانده‌های یزد برگزار شد، با بیان این که امروز سالروز ثبت بافت تاریخی شهر یزد در فهرست جهانی یونسکو است، گفت: شهر یزد و یاسبرین بیش از دو دهه است که با یکدیگر تفاهم‌نامه و ارتباط خواهرخواندگی دارند و امیدواریم که این نوع تعامل و همکاری‌ها همچنان با قوت بیشتر ادامه پیدا کند.

وی افزود: همچنین شهر تاریخی و زیبای گیومری ارمنستان هم از سال ۲۰۲۰ خواهر خوانده یزد شده است.

سیفی گفت: خوشحالیم که میزبانی این هیئت‌ها را برعهده داریم و درخواست داریم که سلام ما را به اعضای پارلمان‌های محلی شهرهای خود ابلاغ کنند.

رئیس شورای شهر یزد خاطر نشان کرد: ریشه کلمه یاسبرین، یزدی است و مردم شهر یاسبرین مجارستان را از ایرانی تباران و حتی یزدی تباران می‌دانیم و به آن افتخار می‌کنیم و در واقع ما امروز به همشهری‌های خودمان خوش‌آمد می‌گوییم.

وی افزود: شهر گیومری هم از نزدیک‌ترین شهرهای همسایه کشور و شهر ما هستند و بسیاری از ارامنه در شهرهای مختلف ایران ساکن هستند.

سیفی در پایان گفت: در بین ایرانی‌ها این موضوع مثال زدنی است که می‌گویند همسایه از همسایه ارث می‌برد و ما خوشحالیم که با گیومری همسایه هستیم و امیدواریم مراودات بیشتری داشته باشیم.

 

موزه‌ اشیای ایرانی در یاسبرین ایجاد شده است

«لورانت بودای» شهردار یاسبرین کشور مجارستان نیز در این نشست گفت: از بابت اینکه شورای اسلامی شهر یزد ما را صمیمانه پذیرفت و در این مدت ما در شهر یزد حضور داشتیم بسیار خرسندیم و تشکر ‌می‌کنیم و خوشحال هستم که ارتباط دو کشور مخصوصا این دو قوم یزد و یاسبرین تاریخچه خواهرخواندگی خود را به نزدیک ۳۰ سال رسانده است.

شهردار یاسبرین مجارستان با بیان اینکه در این مدت، اتفاقات زیادی رخ داد که بیان آن زمان می‌برد گفت: وقتی که ما به شهر یزد سفر کردیم، علاقه داشتیم که از این شهر بازدید کنیم و وقتی که در یزد حاضر شدیم هر لحظه علاقه ما به یزد بیشتر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: مدتی بود که پیمان خواهرخواندگی یزد و یاسبرین به صورت کامل در حال سکون قرار گرفته بود و هیچ اتفاقی در آن رخ نداده بود.

لورانت بودای افزود: من دلیل ویروس کرونا را قبول می کنم اما این مشکل رفع شده و اجازه می‌خواهیم که از الان به بعد این رابطه را تقویت کنیم و تمام بخش های آن را اجرایی نماییم.

 

تمام تلاشمان تحکیم روابط و همکاری با یزد است

«آرام شابویان» دستیار و مشاور شهردار شهر گیومری کشور ارمنستان نیز در این نشست با تقدیر از شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد بابت برنامه‌های دو روز گذشته این هیئت‌ها اظهار داشت: متاسفانه ما فردا یزد زیبا را ترک می‌کنیم اما بسیار خوشحالیم که با تجربه بسیار خوبی از فرهنگ، صنعت، مردمان خوب و به صورت کلی با دست پر این شهر را ترک می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تمام تلاشمان بر تحکیم، استحکام روابط و همکاری‌ها خواهد بود و امیدواریم که هر روز این روابط با استحکام بیشتری ادامه پیدا کند؛ گفت: حضور در میان مسئولان بخش های مختلف یزد سبب کسب تجربه‌های خوب برای هیئت ارمنی شد و این ارتباط می‌تواند زمینه تحکیم هرچه بیشتر روابط دو شهر را فراهم کند.

منبع:ایسنا یزد

 

بخش نظردهی بسته شده است..