معاون شهردار یزد مطرح کرد؛

ضرورت افزایش تعامل یزد و شهرهای خواهرخوانده در حوزه شهر هوشمند

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار یزد با اشاره به دستاوردهای یزد در حوزه فناوری و دانش بنیان، بر ضرورت افزایش تعامل یزد و شهرهای خواهرخوانده در حوزه شهر هوشمند تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز، مجید بیکی در نشست مشترک مدیران شهرداری، شورای اسلامی شهر و پارک علم و فناوری استان یزد با هیئت اعزامی شهرهای یاسبرین مجارستان و گیومری ارمنستان با اشاره به اینکه شهرداری یزد همکاری‌های گسترده‌ای با پارک علم و فناوری دارد، اظهار داشت: پنجره واحد خدمات شهری با عنوان یزد من و قابلیت‌هایی از جمله حساب شهروندی و احراز هویت متمرکز از جمله قاداماتی است که در حوزه همکاری‌های فی‌مابین انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین سازمانه جامع کنترل متحرک‌ها، سامانه ITS و مانیتورینگ حمل و نقل و مرکز کنترل ترافیک، سامانه شهربین، ویدئو مپینگ، سامانه SDI، مبحث RFP های تهیه شده از نیازهای شهرداری در حوزه نوآوری هم از جمله دیگر مباحثی است که در این حوزه پیگیری شده است.

معاون برنامه ریزی شهردار شهر میراث جهانی یزد بیان کرد: یزد اقدامات و دستاوردهای بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف علمی و دانش بنیان دارد که می‌تواند در اختیار شهرهای خواهرخوانده خود قرار دهد.

بیکی به کامپیوتری کردن علائم راهنمایی و رانندگی در سطح شهر اشاره کرد و گفت: از جلمه تکنولوژی‌های ایجاد شده در شهرداری یزد، ساخت و تولید کلاه آتش نشانی است که قابلیت ارتباط آتش نشانان داخل فضاهای خاص از جمله چاه را تا عمق ۱۰۰ متر و پس از آن تا عرض پنج متر فراهم می‌کند.

وی یادآور شد: به این وسیله آتش‌نشانان می‌توانند با یکدیگر ارتباط داشته باشند و در صورتی که نیاز به کمک یا خدمات بیشتر باشد، بتوانند به راحتی این ارتباط را برقرار کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری یزد گفت: همچنین یکی دیگر از تکنولوژی‌های ایجاد شده در مجموعه شهرداری یزد رنگ‌های آب‌پایه است که برای جداول و بلوارها استفاده می‌شود و ماندگاری و مقاومت بیشتری دارد.

بیکی گفت: مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری یزد این دستاوردها را در اختیار شهرهای خواهرخوانده یزد قرار می‌دهد تا بتوانیم در حوزه انتقال تکنولوژی بیش از پیش همکاری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به تجربه‌ای که شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری یزد دارند، این قابلیت وجود دارد که همکاری این شرکت‌ها هم بیش از پیش با گیومری و یاسبرین ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه انرژی‌های خورشیدی هم یزد ظرفیت بسیار بالایی دارد اما با توجه به گرانی سخت افزار یزد نیازمند انتقال تکنولوژی در این حوزه است.

بیکی ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که شهر یزد به سمت آن حرکت کرده و علاقه‌مند به استفاده از تجربیات دیگر شهرها برای آن است، حوزه هوشمندسازی شهر است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..