سند بزرگ‌ترین حسینیه ایران به نام “شاه ولی” تفت یزد صادر شد

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سند بزرگ‌ترین حسینیه کشور به نام حسینیه امام “ره” (شاه ولی) شهرستان تفت استان یزد صادر و به متقاضیان تحویل داده شد.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حسن بابایی در جلسه شورای اداری دادگستری استان یزد افزود: همچنین سند بزرگ‌ترین طرح نهضت ملی مسکن در استان یزد صادر شد.

معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت در اظهار کرد: تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در اعتبار بخشی به اسناد رسمی اموال غیر منقول، مستلزم همکاری تمام دستگاه ها متولی حوزه زمین در سند دار کردن تمام اراضی است.

بابایی اظهار کرد: امروز سند بزرگ‌ترین حسینیه کشور به نام حسینیه شاه ولی در شهرستان تفت استان یزد صادر و به متقاضیان تحویل داده شد.

وی همچنین از صدور اسناد بزرگترین طرح ملی نهضت ملی مسکن در استان یزد به مساحت ۳۳۰ هکتار خبر داد که صادر و به متقاضان تحویل داده شد.

در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری برای گسترش اسناد رسمی در کشور و جلوگیری از فساد در این زمینه، معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به منظور بررسی روند فرایند صدور اسناد رسمی به استان یزد سفر کرد.

 

مجموعه تاریخی «شاه نعمت‌الله ولی» تفت شامل حسینیه، مسجد، بقعه شاه خلیل ثانی، زورخانه، مدرسه، بازار، میدان، آب‌انبار و نخل می‌باشد که به‌صورت متمرکز در مرکز شهر تفت قرار دارد.

این مجموعه، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری تفت و جزو دیدنی‌ترین بناهای به یادگار مانده تاریخ در دل کویر می‌باشد که در تاریخ ۸ خرداد ۱۳۷۸ هـ.ش با شماره ۲۳۴۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آنچه این حسینیه را در ایران معروف کرد برپایی آیین نخل برداری در عصر روز عاشورا در این مکان تاریخی است؛ در این روز دهها هزار نفر از مردم ایران راهی این حسینیه می شوند تا آیین سنتی نخل برداری را نظاره و عزاداری کنند.

آیین روز عاشورای تفت که نخل برداری هم جزئی از آن است در فهرست اثار معنوی کشور ثبت شده و زمزمه های ثبت جهانی آن نیز به گوش می رسد.

تفت در ۲۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..