راه‌اندازی کتابخانه تخصصی نوجوانان در منطقه حاشیه‌نشین حسن آباد یزد

دبیر جمعیت دانشجویی امام حسن(ع) یزد اعلام کرد: در جهت هدفمند و متمرکزتر شدن فعالیت‌های جهادی در حاشیه‌ شهر، جمعیت امام حسن (ع) اقدام به تاسیس کتابخانه‌ای تخصصی آموزشی و مهارتی ویژه نوجوانان کرده است.

«حنانه سادات فاطمی» در همین رابطه تصریح کرد: جمعیت دانشجویی امام حسن (ع) استان یزد از سال ۹۷ با هدف نقش‌آفرینی و فعالیت مستمر برای پیشگیری و رفع معضلات اجتماعی در حاشیه شهر با بدنه دانشجویی و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها تشکیل شد.

وی افزود: جمعیت امام حسن(ع) کار خود را با فعالیت در منطقه حسن‌آباد یزد آغاز کرد و در حال حاضر در سه‌ منطقه حسن‌آباد، اسکان و آزادشهر فعالیت دارد.

فاطمی تاکید کرد: جمعیت با همکاری گروه‌های جهادی دانشگاه‌های استان خدماتی از قبیل عمرانی، بهداشت و سلامت، آموزشی تربیتی، اقتصادی و غیره به مردم کمتر برخوردار ارائه می دهد.

وی بیان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی و تقویتی به صورت مستمر برای دانش آموزان کم بضاعت و به ویژه در دوران کرونا برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل،برگزاری اردوهای دوره‌ای پایش سلامت و غربالگری، تعمیر خانه نیازمندان، تهیه و توزیع بسته‌های کمک معیشتی برای خانواده‌های کم‌توان، ایجاد کارگاه قالیبافی و برگزاری کلاس‌های آموزشی میناکاری برای زنان سرپرست خانواده برخی از خدماتی است که توسط جمعیت دانشجویی امام حسن(ع) انجام شده است.

وی اضافه کرد: در جمعیت همچنین پویش‌های مستمر فرهنگی با عنوان عیدانه، برگزاری مراسم جشن، کاروان شادی، اطعام و غیره در مناسبت‌های عیدغدیر، میلاد امام حسن (ع)، میلاد حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.

دبیر جمعیت دانشجویی امام حسن(ع) همچنین با اشاره به برگزاری پویش «مهر و ماه»، عنوان کرد: در این پویش که در آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس انجام می شود اهدافی نظیر تهیه و توزیع لوازم التحریر، جمع‌آوری و توزیع هدفمند کتاب‌های کمک درسی و تست، تهیه کفش و همچنین مشاوره و هدایت تحصیلی و برگزاری کلاس‌های تقویتی و تست برای دانش آموزان بی‌بضاعت مستعد تحصیل دنبال می‌شود.

وی گفت: همچنین هر ساله به مناسبت شب یلدا در یزد پویشی با عنوان یلدای مهر برگزار می شود که به عنوان مثال سال گذشته تهیه و توزیع ۱۱۴ بسته کمک معیشتی پروتئینی از جمله مرغ، ماهی و گوشت قرمز انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت مستمر در حاشیه‌شهر و شناسایی‌هایی صورت گرفته، نیاز به بستر و محیط آموزشی-فرهنگی در جهت رشد و تکامل انسان و همچنین در جهت هدفمند و متمرکز تر شدن فعالیت‌های جهادی در حاشیه‌شهر، جمعیت امام حسن (ع) اقدام به تاسیس کتابخانه‌ای تخصصی آموزشی و مهارتی ویژه نوجوانان نموده است. کتابخانه‌ای که بتواند پاتوق فرهنگی-آموزشی مفید و جذابی برای نوجوانان در محله باشد.

فاطمی ادامه داد: انتخاب کتابخانه برای استقرار و اجرای این طرح توسط جمعیت، جهت اطمینان و علاقه دانش آموزان و خانواده آن‌ها به تحصیل و یا آموختن مهارت برای فرزندانشان است زیرا ما معتقدیم می‌توانیم با ارائه فعالیت‌های تربیتی و الگوهای مناسب برای این قشر از جامعه روزبه‌روز از آسیب‌های اجتماعی وارده بکاهیم.

وی تصریح کرد: به‌ مدد امام حسن (ع) و همت دانشجویان جهادی، هجدهم تیرماه امسال ساعت ۲۰ این کتابخانه در محله حسن‌آباد و در مجاورت پارک محله حسن آباد افتتاح خواهد شد.

دبیر جمعیت دانشجویی امام حسن(ع) یزد بیان کرد: لازم به ذکر است این کتابخانه داری دو طبقه است که یک طبقه آن مخزن کتاب که با کتاب‌های کمک درسی و تست برای تمام مقاطع تحصیلی و همچنین کتاب‌های عمومی مناسب برای نوجوانان و بزرگسالان می‌باشد، تجهیز شده است. همچنین فضایی برای برگزاری کلاسهای مهارتی و تحصیلی در این مکان تدارک دیده شده و در طبقه دیگر آن سالن مطالعه‌ای مجزا برای ایجاد فضایی آرام برای مطالعه دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..