نماینده مجلس: اردکان یزد به لحاظ کیفیت آب در بدترین شرایط قرار دارد

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: این شهرستان به لحاظ کیفیت آب در بدترین شرایط قرار دارد و باید ظرفیت آب انتقالی آن افزایش یابد تا در ادامه فصل تابستان با تنش آبی جدید روبرو نشویم.

به گزارش ایرنا “محمد دشتی” در نشست مسئولان اجرایی شهرستان با ابراز تاسف از کمبود و کیفیت پایین آب اردکان، از مسئولان و مدیران سطوح مختلف خواست برای رفع مشکل پیش آمده در سریعترین زمان ممکن اقدام نمایند.

وی با اشاره به اهمیت و لزوم تأمین آب آشامیدنی سالم برای شهروندان، اظهار کرد: تمام تلاش مسئولان شهرستان برای رفع این مشکل به کار گرفته شده است و نماینده مردم از تمام ظرفیت‌های قانونی خود برای حل این مشکل استفاده خواهد کرد.

دشتی اردکانی ضمن تماس تلفنی با معاون وزیر نیرو، تامین اعتبار مورد نیاز برای عملیات اصلاح شبکه انتقالی آب کوهرنگ را خواستار شد.

امام جمعه اردکان هم در این نشست با اشاره به لزوم اعتماد سازی افکار عمومی جامعه در برخورد با مسائل مختلف، گفت: باید در این زمینه به گونه‌ای شفاف سازی کنیم که بتوانیم افکار عمومی را اقناع کنیم که وضعیت منابع آبی ما چگونه است و اولویت اصلی ما در تامین آب، آب شرب مردم است و چیز دیگری نیست.

وی با بیان اهمیت تأمین آب شرب و همچنین ضرورت حفظ کشاورزی موجود در شهرستان اردکان، اظهار داشت: در خصوص حفر چاه‌های جدید در منطقه چاه افضل یا جاهای دیگر باید به دور از فضای احساسی و سیاسی کار کارشناسی انجام شود و فضا برای مردم و افکار عمومی روشن شود.

حسین سبزواری، فرماندار اردکان هم در این نشست گفت :مشکل آب اردکان صرفا محدود به خط لوله انتقالی نمی‌شود، بلکه زیر ساخت‌های شهری آب در سطح محلات و مناطق مختلف شهر نیز محدود و بعضا فرسوده است و ضرورت دارد دستگاه‌های متولی و صنایع که منشا افزایش جمعیت هستند با همکاری و سرعت عمل این معضل را مرتفع نمایند.

مروتی، مسئول آبفای شهرستان اردکان نیز با بیان گزارشی از وضعیت موجود و مشکلات و محدودیت‌های این اداره در تابستان امسال، گلایه‌ها و نارضایتی‌های مردم را در زمینه کمبود و افت فشار را به حق دانست و گفت: منابع آبی تحت اختیار ما همان منابع آبی است که در سال ۹۷ داشته‌ایم اما جمعیت این شهرستان افزایش فراوانی داشته است که لازم است به میزان افزایش جمعیت منابع آب مورد نیاز این جمعیت نیز در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به کلنگ زنی خط انتقال آب خلیج فارس از روند کند این پروژه در این مدت انتقاد کرد و خواستار تسریع این پروژه و همچنین افزایش ظرفیت آب انتقالی شد.

در این نشست با توجه به مباحث مطرح شده، تماس‌های تلفنی جداگانه‌ای با مسئولان‌کشوری و استانی برقرار شد در تماس تلفنی با مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در مورد بودجه لازم برای اصلاح و تقویت ۱۶ کیلومتر لوله انتقالی باقیمانده به اردکان گفت و گو شد.

در تماس تلفنی با مدیرعامل شرکت آبفا و آب منطقه‌ای استان یزد ضمن تأکید بر تقویت خط لوله آب انتقالی به اردکان، افزایش سهمیه آب انتقالی نیز مورد توافق قرار گرفت که مسئولین استانی قول افزایش ظرفیت آب انتقالی را به هر میزان که لوله‌های آب انتقالی اردکان کشش آن را دارند انجام خواهند داد تا مردم با تنش آبی مواجه نشوند.

در تماس تلفنی با مسئول پروژه آب انتقالی به اردکان، مسئول پروژه قول پایان این پروژه در دی ماه امسال را داد.

اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده و پهناورترین شهرستان استان یزد است.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..