استاندار: شهرداری‌های استان یزد در امر سرمایه گذاری تلاش کنند

استاندار یزد گفت: شهرداری‌های استان باید برای مشارکت در سرمایه گذاری تلاش کنند که تاکنون در این زمینه اقدام نشده و اقتصاد شهری مغفول مانده است.

به گزارش یزدی نیوز ، مهران فاطمی  در جمع شهرداران استان یزد، افزود: در شهرهای استان یزد باید سرمایه گذاری انجام شود و شهرها از محل درآمدهای این سرمایه گذاری اداره گردد.

وی ادامه داد: در حال حاضر عمده هزینه های شهرداری ها از محل جریمه ها و ماده صد و تخلف اداره می شود و به همین دلیل دست شهرداری ها بسته است و بودجه لازم را برای اجرای پروژه ها ندارند به عبارت دیگر در زمینه سرمایه گذاری و مشارکت اقدام نشده و پتانسیل های شهری مورد استفاده قرار نگرفته است.

استاندار یزد گفت: فعالیت شهرداری ها بسیار گسترده است و از بدو تولد تا پس از وفات شهروندان را شامل می شود که کار بسیار سختی است چون بسیاری از فعالیت های شهرداری در اقداماتی است که مدیریت آن در دست شهرداران نیست و یک منظومه است که اگر یکی از دستگاه های متولی همکاری نکنند ، محصول آن نارضایتی مردم می شود.

فاطمی ادامه داد: کار سخت دیگر اینکه از صفر تا صد کارها نیز با شهرداران نیست و در شورای شهر نیز تصمیم گیری می شود و همچنین کمیته انطباق و حساسیت های منطقه ای نیز باید در نظر گرفته شود .

وی اظهار داشت: کمیسیون ماده پنج نیز باید تصمیمات لازم را هرچه زودتر اتخاذ کند و هر تصمیمی که می تواند باعث روانتر شدن کار مردم شود و نفع عمومی برای مردم دارد اتخاذ کند چون انعطاف قانون به نفع منافع عمومی در راستای سیاست های دولت مردمی سیزدهم است .

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود در مورد بازدید شهرداران از استانها و کشورهای دیگر و بازدید از پروژه های در دست اقدام این مناطق نیز گفت: تبادلات تجاری و علم و فناوری برای شهر میراث جهانی یزد و استان لازم است و باید حساب شده اقدام شود و از شلوغ کاری فضای مجازی و برخی رسانه ها نیز نباید واهمه داشت .

فاطمی ادامه داد: شهرداران از کار درست هیچ ترسی نداشته باشند و با برنامه ریزی درست برای بازدید از فعالیت های دیگر کشورها اقدام کنند چون برخی از کشورها با نگاه به گردشگری یا در راستای جلوگیری از خطرات زلزله و سیل اقدام کرده اند که می توان از این تجربیات استفاده کرد.

وی افزود: نمی خواهیم یک ریال از بودجه بیت المال را اتلاف کنیم و حتی برخی از رسانه ها نیز برای این بازدید ها اعزام شوند تا ببینند چه اقداماتی انجام شده و دیدشان عوض شود البته از طرف دیگر از هیات های دیگر کشورها نیز برای بازدید از استان یزد دعوت شود.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود در مورد گلایه برخی از شهرداران از تعرفه اضافی آب و گاز که توسط این دستگاهها از شهرداری ها دریافت می شود، گفت: در این مورد اگر سلیقه ای عمل می کنند، مخالف هستیم چون هیچ دستگاهی حق برخورد سلیقه ای ندارد و هر گونه پرداختی در قبال آیین نامه ها و طبق قانون باید انجام شود.

فاطمی افزود: اقدامات دستگاههای اجرایی و نیروی انتظامی نباید باعث تعطیلی کار شود و حتما اگر مواردی غیر قانونی بود هیچ تعارفی نداریم و تذکر لازم داده خواهد شد.

وی ادامه داد: در مورد پیشنهاد مدیریت واحد شهری نیز صد در صد با سیاست مدیریت یکپارچه شهری موافق هستیم و اعتقاد داریم باید آب،گاز و برق و دیگر دستگاههای خدمات رسان به عنوان یکی از معاونت های شهرداری فعالیت کنند و اگر شهرداری یزد بتواند طرح قابل قبول و قابل دفاع ارائه کند حاضر هستیم پیگیری کنیم تا این اقدام در استان یزد اجرایی شود .

استاندار یزد اظهار داشت: شهردار باید شجاع باشد و نباید از کارهای بزرگ بترسد و مدیر و شهردار ترسو به درد اداره یک سازمان یا شهرداری نمی خورد و فقط باید از تضییع حقوق مردم و جاری نشدن قانون ترسید.

فاطمی ادامه داد: در مورد مسائل ترافیکی نیز چرا باید شهر به لحاظ ترافیکی قفل باشد و در این زمینه نیز عزم و همت بلند نیاز است.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ورودی های شهر یزد مخصوصا از دروازه قرآن در تراز یزد نیست و باید شهرداران مختلف به این مساله حساس باشند و مشخصا وضعیت نابسامان بلوار فقیه خراسانی برای مردم یزد زیبنده نیست و باید ساماندهی ورودی شهرها اقدام اول شهرداری ها باشد .

در این نشست تعدادی از شهرداران مناطق استان یزد نیز پیشنهادها و درخواست های خود را از استاندار یزد مطرح کردند.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..