مسئول دبیرخانه بین المللی "یزد، حسینیه ایران"

زمینه حضور گردشگران خارجی در مراسم‌ مذهبی یزد فراهم است

مسئول دبیرخانه بین‌المللی “یزد، حسینیه ایران” گفت: زمینه حضور گردشگران خارجی با همکاری مردم و مسئولان در طول سال در مراسم‌ مختلف مذهبی و ماه محرم حسینی در استان فراهم است.

به گزارش یزدی نیوز، سید حسن حسینی  در جلسه هم‌اندیشی کارگروه گردشگری مذهبی و معنوی استان با قدردانی از اقداماتی که تاکنون انجام گرفته است، افزود: یزد به عنوان نمونه و پایه گذار گردشگری مذهبی در کشور از سال ۱۳۸۸ شناخته شده است.

وی به شرایط فرهنگی و اجتماعی یزد و ظرفیت‌های آن اشاره کرد و ادامه داد: تمامی اقدامات برای میزبانی گردشگران خارجی در برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی در قالب کمیته‌هایی پشتیبانی، اجرایی، روابط عمومی و اطلاع رسانی فراهم شده است و کمبودهای سال‌های گذشته در زمینه گردشگری مذهبی رفع می‌شود.

مسئول دبیرخانه بین المللی “یزد، حسینیه ایران” ادامه داد: ثبت نام گردشگران داخلی و خارجی از دوم ماه محرم امسال در حسینیه شاهزاده فاضل انجام می‌شود تا گردشگران در قالب برنامه حسینیه گردشگری با مراسم‌، آداب و رسوم مذهبی آشنا شوند.

حسینی اظهار کرد: گردشگران خارجی هم در مراسم‌های عزاداری و هم در کارگاه‌های آموزشی با حضور متخصصان از جامعه المصطفی العالمیه قم شرکت خواهند کرد تا به درک خوبی از فرهنگ و پیام عاشورا برسند.

استان یزد یک هزار و ۵۰۰ هیات عزاداری دارد و در ایام دهه اول محرم سال گذشته ۵۰۰ گردشگر خارجی از آیین‌های عزاداری این استان دیدن کردند.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..