مدیر کل آموزش و پرورش یزد:

تفکر انتقادی را باید در کلاس درس ترویج داد

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد ضمن تاکید بر ترویج تفکر انتقادی از کلاس‌های درس، اظهار کرد: کسی در این جهان پایدار است که از لحاظ فکری و منطقی روی پای خود بایستد و لازمه‌ی تحقق این مطلب داشتن تفکر انتقادی است.

«محمد کاظم رحیمی‌نژاد» در جریان بازدید از روند داوری مرحله استانی جشنواره خوارزمی که با رقابت ۲۰۰ دانش‌آموز راه یافته به این مرحله در حال انجام است، گفت: در جهان کثرت‌گرا به تعبیر غربی‌های رئالیسم، انسانی موفق است که قدرت نقد داشته باشد و این نقد باید از کلاس درس شروع شود.

وی با تاکید بر این که دانش‌آموز باید بتواند کار معلم خود را مورد نقد قرار دهد، افزود: رمز ماندگاری در مقابل امواج فکری مختلف در جهان امروز، این است که بتوانیم در هر موقعیت و چالشی ورود پیدا کرده و از حوزه‌ی خود دفاع کنیم.

وی ادامه داد: البته قطعا برای منتقد خوب بودن، عقلانیت و یک پذیرش درونی لازم است و گرنه فرد باید پافشاری از موضع خود داشته باشد.

رحیمی نژاد گفت: تفکر انتقادی را باید در کلاس درس ترویج دهید چرا که معتقدیم دیگر زمان این که محیط‌های گلخانه‌ای داشته باشیم، گذشته است.

وی اظهار کرد: کسی در این جهان پایدار است که از لحاظ فکری و منطقی روی پای خود بایستد و لازمه‌ی تحقق این مطلب داشتن تفکر انتقادی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اذعان کرد: باید برای کارهایمان مبنای عقلی و منطقی و معیار داشته باشیم و ابتدا خود انگیخته کار کنیم نه این که در جایگاهی قرار بگیریم که زیر پایمان سست باشد.

به گفته‌ی «علیرضا کمالیان» معاون آموزش متوسطه این اداره کل، بیش از چهار هزار دانش آموز استان در جشنواره نوجوان خوارزمی شرکت کردند از این تعداد ۲۰۰ نفر به مرحله استانی راه یافت.

وی با اشاره به رقابت این دانش آموزان در ۱۳ رشته مختلف جشنواره، گفت: مرحله کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی شهریورماه برگزار خواهد شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..