ایجاد سامانه فن‌بازار در دانشگاه پیام نور

به گزارش یزدی نیوزمعاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور کشور از ایجاد سامانه فن‌بازار با گستره پوشش درسطح ملی و بین‌المللی در این معاونت خبر داد.

 دکتر محمد علی کریمی در بازدید از پژوهشکده پوششهای نانو ساختار دانشگاه پیام نور استان یزد با اعلام این خبر اظهار کرد: این سامانه فن‌بازار شامل سه بخش ایده، دانش فنی و محصول با  وسعت ملی و رویکرد گستره‌ای در سطح ملی و بین‌المللی است که جزئیات و اهداف آن و نحوه حضور و مشارکت اساتید و دانشجویان نیز به زودی اعلام می‌شود.

وی ظرفیت و استعدادهای دانشگاه پیام نور کشور برای تجاری‌سازی محصولات پژوهشی را مطلوب خواند و افزود: تا کنون تعداد زیادی ایده، دانش فنی و محصول ارزنده در این خصوص دریافت شده که امیدواریم بزودی بخشی از آنها را درقالب شرکت‌های دانش‌بنیان به مرحله تجاری‌سازی برسانیم.

معاون پژوهش وفناوری دانشگاه پیام نور کشور از اجرای طرح و برنامه استارت آپ در این دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: در این خصوص هم تفاهم‌نامه‌هایی در آستانه انعقاد است که نقش کار آفرینی دانشگاه پیام نور را پررنگ خواهد کرد.

وی، طرح تدوین تعرفه فروش خدمات آزمایشگاهی وتصویب آن در هیات امنای دانشگاه را از جمله اولویت‌ها و برنامه‌های معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور در راستای تحقق سیاستهای پژوهشی دانست وافزود: ۸۰ درصد درآمدها در آزمایشگاه‌های استان‌ها برای خرید تجهیزات وتامین امکانات هزینه می‌شود و ۲۰درصد هم برای هزینه‌های پرسنلی و علمی دست‌اندرکاران ذی‌ربط صرف خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور استقلال پژوهشکده‌ها را در گسترش فعالیتهای فناورانه و پژوهشی موثر خواند و تصریح کرد: هم اکنون سه پژوهشکده در دانشگاه پیام نور کشور فعالیت می‌کنند که دو پژوهشکده آن در استان یزد فعالند.

دکتر کریمی پژوهشکده‌های پوشش‌های نانوساختار یزد و زیست محیطی اردکان  را از جمله پژوهشکده‌های موفق دانشگاه پیام نور کشور دانست.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌هایی که در دست اجراست، آزمایشگاه‌ها در دانشگاه پیام نور به سه دسته ملی، مرجع و مراکز و واحدها تقسیم می‌شوند که دو گروه آخری در استان‌ها با نظارت کمیته فنی استانی و مدیریت آزمایشگاه ملی که در کرج واقع می‌شود، با نظارت دفتر آزمایشگاه‌های ملی وقطبی سازمان مرکزی فعالیت خواهند کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور کشور آزمایشگاه مرجع استانی را شامل مجموعه ساختمانی با محوریت مرکز استان معرفی کرد که آزمایشگاه‌های واجد تجهیزات پیشرفته واقع در سایر مراکز به جز مرکز استان را نیز شامل می‌شود.

ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..