رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد:

هئیت‌های اعزامی مجارستان و ارمنستان وارد شهر یزد شدند

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد از ورود هیئت‌های اعزامی خواهرخوانده‌های یزد از کشورهای مجارستان و ارمنستان به یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز بی بی فاطمه حقیر السادات در حاشیه استقبال از مهمانان شهر میراث جهانی یزد با اشاره به اینکه ۱۸ تیر ششمین سالروز ثبت بافت تاریخی یزد در فهرست میراث جهانی یونسکو است، اظهار کرد: به همین مناسبت از برخی شهرهای خواهرخوانده یزد دعوت شد تا به یزد سفر کرده و در این استان حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به دعوت صورت گرفته، هیئت‌هایی از دو شهر یاسبرین مجارستان و گیومری ارمنستان اعلام آمادگی برای حضور در شهر میراث جهانی یزد کردند و به این شهر سفر کردند.

رئیس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه هیئت‌های این دو شهر امشب وارد شهر یزد شدند، گفت: از شهر یاسبرین مجارستان آقای بودای شهردار شهر یاسبرین و معاون شهردار و دو نفر از اعضای شورای این شهر به یزد سفر کردند و از گیومری ارمنستان هم دستیار ویژه شهردار به همراه مسئول بین الملل شهرداری گیومری شرکت کردند.

حقیرالسادات ادامه داد: این شهر در زمینه داروسازی، کشاورزی، تجهیزات و تکنولوژی، ماشین آلات ظرفیت مناسبی دارد همچنین به دلیل اینکه در مرکز اروپا قرار دارد دسترسی خوبی به کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا دارد از طرفی در سال‌های اخیر ارتباط مطلوبی با کشور ایران داشته است.

وی افزود: از این رو می‌توان بسیاری از تکنولوژی و تجهیزاتی که مورد نیاز یزد است، در قالب پیمان خواهرخواندگی و تفاهم نامه از طریق شهر یاسبرین وارد کرد.

حقیرالسادات با اشاره به اینکه استفاده بالقوه از ظرفیت خواهر خوانده‌ها نقطه عطفی در تاریخ این تفاهم نامه است، گفت: مقرر شد از سوی شهردار نامه‌ای به تمام معاونت‌های شهرداری ارسال و تمام نیازهای شهرداری برای بهبود عملکرد اعلام شود تا در هنگام دیدار با هیئت یاسبرین مجارستان مطرح و اقداماتی صورت پذیرد.

رئیس کمیسیون گردشگری، میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و روابط بین الملل بیان کرد: در دیدار با اولین خواهر خوانده رسمی شهر یزد، شهر یاسبرین مجارستان، کمیسیون گردشگری به دنبال خروجی‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی و گردشگری به خصوص دستیابی به دستاوردهایی در حوزه‌های شهری است.
وی خاطرنشان کرد: جلسه هیئت شهر یاسبرین با شرکت‌های فناور و نوآور، بازدید از دانشگاه علوم پزشکی و مطرح کردن نیازهای پزشکی یزد، بحث و گفت‌وگو در مورد تبادلات فرهنگی همچنین گردشگر هر دو شهر، برنامه ریزی در راستای برگزاری نمایشگاه صنایع دستی بین دو شهر از جمله برنامه‌های این سفر خواهد بود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..