امام جمعه یزد:

امامت یک موضوع اساسی در اسلام است/ نیاز امروز امت اسلامی وحدت است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان این که مسئله امامت یک موضوع اساسی در اسلام است، نیاز امروز امت مسلمان را وحدت و یکپارچگی با عمل به سفارش پیامبر اکرم(ص) یعنی حدیث ثقلین خواند.

آیت الله «محمدرضا ناصری» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوی و پرهیز از گناه، غدیر را بزرگترین و پرعظمت‌ترین و مبارکترین روز خواند و اظهار کرد: امام(ره) فرمودند: شخصیت غدیر به دلیل وجود مقام امیرالمومنین(علیه السلام) است.

وی با اشاره به دو اثر بزرگ و مهم به جا مانده از زندگی امام هادی(علیه السلام) شامل زیارت جامعه کبیره که در مورد شخصیت و عظمت اهل بیت(علیه السلام) و وظایفشان است و زیارت ‎نامه غدیر که به بیان شخصیت امیرالمونین(علیه اسلام) پرداخته است، تصریح کرد: امام هادی(علیه السلام) در زیارت نامه غدیر بیش از ۷۰ آیه از قران کریم و جندین روایت در باب حقانیت امیرالمومنین(علیه اسلام) و عظمت غدیر بیان می‌کنند.

امام جمعه یزد با بیان این که مسئله امامت یک موضوع اساسی در اسلام است، گفت: لازمه ادامه حاکمیت الله در جامعه و ادامه قران و فرامین پیامبر اکرم(ص) و تداوم هدایت بشر و رستگاری اسنانها، هدایتگری افرادی عالم و معصوم از گناهان در جامعه است.

وی با تاکید بر این که حرکت انسانها در مسیر حق همیشگی است، افزود: سعادت بشر و طی طریق کمال انسانها نیازمند عامل مهمی به نام امامت است.

آیت الله ناصری فرقه‌ای شدن انسانها و فسادهای امروز و پاره پاره شدن اسلام را ناشی از متشتت شدن غدیر خواند و گفت: ولایت امیرالمومنین و یازده معصوم(علیه السلام) دیگر در ادامه حاکمیت الله است و امروز در دوران غیبت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه شریف)، ولایت فقیه تداوم این مسیر هدایتگری را برعهده دارد.

وی با بیان این که عبادت خداوند بدون پذیرش ولایت پذیرفتنی نیست، خاطرنشان کرد: امام صادق(علیه السلام) فرمودند؛ خیر و شر یک ظاهر و یک باطن دارد، ظاهر خیر خوبی‌های آن است و باطن آن مردان خدا و مردان حق هستند و در مقابل ظاهر شر، بدی‌ها و پلیدی‌هاست و باطن آن ائمه شر هستند که جامعه را به سمت بدی‌ها و فساد سوق می‌دهند.

خطیب جمعه یزد افزود: در قران کریم بندگان را سفارش می‌کند که در مسیر الهی، پیامبر و ائمه اطهار حرکت کنند ولی برخی به دلیل هوای نفس و ریشه‌های جاهلیت از آن سفارش پیروی نمی‌کنند.

وی با بیان این که همه پیامبران و حتی مردم امروز نیز در زمان نبودشان برای خود جانشین انتخاب کرده و می‌کنند، گفت: پس چرا برخی بر این باور اشتباه هستند که نبی اکرم و حضرت حتمی مرتبت پس از سالها رنج و زحمت برای ترویج اسلام، آن را به حال خود رها می‌کند؟

وی مردم را به تفکر در این رابطه سفارش کرد و افزود: حتی خلفا نیز برای خود جانشین انتخاب می‌کردند ولی پیامبر(ص)،‌ امت بزرگ اسلام را به حال خود رها می‌کند؟

آیت الله ناصری با بیان این که آیا سه روز تعلل بازگشت زائران خدا توسط پیامبر فقط برای بیان این که بفرمایند من علی را دوست دارم، باورپذیر است؟ اظهار کرد: آیا طرح چنین سخنانی جز برای دور نگه داشتن مردم از ولایت و به خسران کشاندن آنها نیست؟

وی نیاز امروز امت مسلمان را وحدت و یکپارچگی خواند و گفت: پیامبر اسلام(ص) می‌فرمایند؛ دو چیز گرانقدر را برای هدایت انسانها شامل کتاب الله و عترت خود را که از هم جداپذیر نیستند را در بین شما به امانت می‌گذارم؛ پس چرا امت اسلام به این سفارش عمل نمی‌کنند؟

امام جمعه یزد در پایان ابراز امیدواری کرد که مسیر امیرالمومین(علیه السلام) را که راه اخلاص، فداکاری، شجاعت و دینداری و یاری خدا و دین و همه فضیلت هاست را همگان پیروی کنند و به تقوی و تفکر که منشاء خیر و خوبی‌هاست، اهتمام ورزند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..