رئیس سازمان صمت یزد خبر داد؛

۲۲۰ معدن استان غیر فعال است/ تامین مالی ۱۰ هزار میلیاردی از بورس

رئیس سازمان صمت یزد از احیای واحدهای صنعتی و معدنی استان با اهدای تسهیلات، تخصیص حقوق معوق، تامین سوخت و واردات ماشین آلات معدنی خبر داد و گفت: ۲۲۰ معدن در استان یزد فعال است.

محمدکاظم صادقیان با بیان اینکه برای احیای واحدهای صنعتی علاوه بر اهدای تسهیلات، اقدامات مؤثری نیز در حال انجام است، افزود: بخشی از اقدامات احیای واحدهای صنعتی به شرکت شهرک‌های صنعتی محول شده همچنین اهدای تسهیلات در زمینه تقسیط بدهی مالیاتی، بدهی آب و برق و گاز از طریق ستاد تسهیل از جمله این اقدامات است.

وی با بیان اقداماتی که برای تأمین مواد اولیه صورت گرفته است، افزود: تلاش می‌شود که این واحدها با تأمین مواد اولیه و گرفتن تخصیص مناسب به چرخه تولید و فروش بازگردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد اعلام کرد: در حال حاضر ۲۲۰ معدن غیر فعال در استان وجود دارد که باید احیا شوند و مهمترین مشوق برای احیا نیز تقسیط حقوق معوق، تأمین سوخت و واردات ماشین آلات معدنی است.

صادقیان با بیان اینکه مقرر شده ۱۲۹ میلیارد تومان در دو یا سه ماه آینده به حوزه سرمایه گذاری اختصاص یابد، اظهار کرد: همچنین بورس نیز یکی دیگر از روش‌های تأمین مالی است و ۱۰ هزار میلیارد تومان از این محل تأمین خواهد شد تا واحدهای صنعتی فعال شوند.

وی بیان کرد: علاوه بر تأمین نیازهای مالی واحدها و راه اندازی مجدد آنها به منظور صادرات محصولات نیز تمهیداتی انجام شده که می‌توان به رایزنی‌ با کشورهایی همچون امارات و عربستان اشاره کرد چرا که ایجاد روابط اقتصادی با این کشورها و سایر کشورهای همسایه از اهداف اساسی است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..