خرید گندم از مرز ۵ هزارتن گذشت

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از خرید بیش از ۵ هزارتن گندم توسط سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز ، یدالله جواد پور اظهار کرد: تعهد خرید گندم مازاد بر مصرف استان یزد در سال جاری ۵هزار تن تعیین شد، ولی با برداشت گندم از ۷۰درصد از مزارع استان تا کنون بیش از ۵هزار تن گندم خریداری و در سامانه سیفا ثبت شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری نسبت به سال گذشته ۷۶ درصد افزایش خرید گندم داشته ایم که این را مدیون لطف خداوند، دستان زحمتکش کشاورزان استان، تهیه و تدارک نهاد‌های کشاورزی به نحو شایسته توسط سازمان جهاد کشاورزی و ادارات تابعه، مشورت‌های علمی و کارشناسی همه کارشناسان بخش اعم از دولتی و خصوصی هستیم.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: قیمت هر کیلو گندم از جانب دولت ۱۵ هزار تومان تعیین گردیده که علی الحساب به ازای هر کیلو ۱۱هزار و ۵۰۰ تومان به حساب کشاورزان واریز میگردد و مابه التفاوت ان در اینده نزدیک به حساب ان‌ها واریز خواهد شد. علاوه بر مبلغ ۱۵ هزارتومان به ازای هر تن گندم تحویلی مبلغ ۱۰۰ هزار تومان به عنوان کرایه‌ی حمل به کشاورزان کشت قرار دادی گندم پرداخت خواهد شد؛ البته تا کنون از مقدار ۶۱/۷میلیارد تومان طلب گندمکاران استان مبلغ ۲۱/۷ میلیارد تومان پرداخت شده است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..