ناوگان حمل و نقل ‌درون شهری برای معلولان در یزد رایگان شد

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد از حذف هزینه حمل و نقل عمومی درون شهری اتوبوس برای معلولانی که دارای معلولیت شدید و خیلی شدید و کارت معتبر بهزیستی هستند، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری یزد، مهدی فعالی افزود: مناسب‌سازی فضاهای شهری برای معلولان و افراد نیازمند از جمله سالمندان و زنان باردار از الزامات مدیریت شهری است که در این راستا حذف هزینه اتوبوس شهری در راستای حمایت از معلولان مصوب شده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه مناسب سازی معابر نیز اقدامات بسیار خوبی از سوی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد انجام شده تا امکاناتی که این سازمان دارد، برای افراد کم توان مورد استفاده قرار گیرد.

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه، مناسب‌سازی ایستگاه‌های اتوبوسی است که به تازگی در سطح شهر نصب شده تا معلولان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

فعالی مناسب سازی اتوبوس‌های شهرداری یزد برای معلولان را از اقدامات انجام شده این سازمان بیان کرد، افزود: در این حوزه تعداد ۲۹ دستگاه اتوبوس برای خدمت‌رسانی مناسب‌تر به معلولان مجهز به رمپ شده است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد خاطر نشان کرد: تا پایان سال ۱۴۰۲ تعدادی دیگری از ایستگاه‌های اتوبوس سطح شهر یزد را برای رفاه حال معلولان مناسب سازی می شود.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار جمعیت دارد و تعداد جمعیت معلولان یزد ۵۰ هزار نفر برآورد شده است.

تعداد اتوبوس‌های خطوط اتوبوسرانی شهر یزد ۱۸۸ دستگاه اعلام شده که از این تعداد ۱۶۳ دستگاه مربوط به بخش خصوصی و بقیه دولتی است.

بخش نظردهی بسته شده است..