ابعاد اقتصاد مقاومتی برای مردم یزد روشن شود

no-thumbs

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: برای افزایش مشارکت مردم در برنامه ها ویژه اقتصاد مقاومتی باید ابعاد آن برای مردم روشن شود.

به گزارش یزدی نیوزسیدمحمدرضا سیدحسینی  در جلسه شورای اداری شهرستان اردکان با تبریک هفته دولت افزود: دولت در شرایط سختی تحویل دولت یازدهم شد؛ به طوری که درآمدهای کشور با کاهش چشمگیر روبه رو شده بود و انجام امور عمرانی در مناطق مختلف در تنگنای قرار گرفته بود.
وی سیاست اقتصادی دولت یازدهم را مبتنی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: باید با فرهنگ سازی و استفاده از روش های کارآمد تبلیغی، ابعاد این موضوع برای مردم و مسئولان ملموس تر شود.
وی اقتصاد مقاومتی را دربیان ساده شامل دو مؤلفه صرفه جویی و استفاده از تولید داخلی عنوان کرد و گفت: باید این باور در مردم به وجود بیاید که استفاده از وسایل و تولیدات خارجی در درازمدت یک آسیب و تهدید بزرگ برای اقتصاد کشور است و آموزش و پرورش باید نقش خود را در تشریح این موضوع برای جامعه به خوبی ایفا کند.
معاون عمرانی استاندار یزد خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید، تلاش کرده ایم با توجه به حجم سنگینی از پروژه های نیمه تمام که از دولت های نهم و دهم به جای مانده و در راستای مصالح کشور، از تعریف پروژه های جدید پرهیز کنیم و بخشی از پروژه ها را برای تکمیل و بهره برداری به بخش خصوصی واگذار کنیم.
سیدحسینی اضافه کرد: در سال های گذشته به سبب سوءمدیریت در استفاده از منابع کشور و سیاست های نادرست اقتصادی و دیپلماتیک، فرصت های بسیاری از دست رفت و با وجود درآمدهای زیاد فروش نفت تا قبل از دولت یازدهم، با مصوبه اخیر مجلس دولت تدبیر و امید مجبور است از روسیه استقراض کند.
فرماندار اردکان نیز در این نشست گفت: شورای برنامه ریزی استان یزد بر توزیع عادلانه اعتبارات در شهرستان ها نظارت دارد.
هادی مقیمی افزود: امام خمینی (ره) تأکید داشتند که دولت، خدمات و دستاوردهای خود را برای ملت بیان کند و مردم باید بدانند به برکت انقلاب اسلامی چه پیشرفت هایی در زمینه های مختلف به دست آمده است.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید در سایه نظارت کامل رهبری معظم انقلاب توانست ۷ قطعنامه تهدیدکننده امنیت کشور را که ناشی از رفتارهای خصمانه دشمنان و سوءمدیریت داخلی در سیاست خارجی بود، لغو کند و این موضوع، یکی از دستاوردهای بزرگ دولت یازدهم است.
فرمانداراردکان با انتقاد از برخی قضاوت های نادرست در خصوص برجام گفت: برخی از افراد و جریان ها، آگاهانه از برجام به عنوان هدف سیاسی خارجی دولت یاد می کنند و به نتایج آن توجهی نمی کنند؛ در حالی که نگاه دولت به برجام به عنوان یک ابزار برای برون رفت از وضعیت گذشته و ایجاد گشایش در زمینه های مختلف است.
مقیمی دستیابی به نرخ تورم تک رقمی در این دولت را از دستاوردهای بی سابقه در دولت های گذشته دانست و اظهار امیدواری کرد در شش ماهه دوم سال و در برنامه ششم توسعه نتایج مطلوبی در حوزه های مختلف به دست آید.
وی گفت: با وجود مشکلات اقتصادی، ۶۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۶ میلیارد تومان در شهرستان اردکان آماده بهره برداری شد که بخشی از آن، از اعتبارات دولتی و بخش دیگری توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.

بخش نظردهی بسته شده است..