شورای شهر اردکان با احداث نیروگاه شماره۲ چادرملو مخالفت کرد

اعضای شورای شهر اردکان در جلسه رسمی شورا، مخالفت خود با احداث نیروگاه سیکل ترکیبی شماره ۲ چادرملو در سایت کنونی را اعلام کردند.

به گزارش یزدی نیوز عضو شورای اسلامی شهر اردکان در نطق پیش از دستور خود، فضای زیست محیطی اردکان را تشریح کرد و اظهار داشت: عمده آثار زیست محیطی احداث نیروگاه‌های با مصرف سوخت فسیلی، آلودگی هوا، آب و خاک است که امروزه شهرستان اردکان با وجود صنایع آلاینده متعدد، دیگر تاب آوری احداث این نوع نیروگاه و صنایع جدید را ندارد.

حسن رضاپور بیان کرد: کاهش سلامت و یا تهدید جدی سلامت انسان‌ها، آسیب وارد آوردن به پوشش گیاهی و تخریب آن، کاهش کیفیت شرایط اقلیمی و آثار ناشی از این تغییرات بر سلامت انسان از موضوعات مهمی است که عدم توجه به این مسائل ما را در بحران زیستی قرار خواهد داد.

رئیس شورای اسلامی شهر اردکان نیز با اشاره به مفاد نامه‌ای که توسط مسئولان به امضا رسیده است، اظهار داشت: همانگونه که در بند اول این نامه تاکید شده، نظر گروه‌های متخصص محلی در زمینه زیست محیطی باید لحاظ شود و مصالح و منافع اردکان لحاظ شود و اگر از طرف متخصصان امر تاییدیه نباشد، عملاً این نامه هم اعلام مخالفت است.

شورای شهر اردکان مواضع خود را صریح و شفاف اعلام می‌کند

مسعود نوریان اردکانی با اشاره به پیش شرط‌های مکتوب موجود در نامه مورد اشاره بیان کرد: برخلاف سنوات گذشته که بدون اطلاع رسانی به مردم و بدون یک بند شرط مکتوب تصمیماتی گرفته می‌شد، آنچه اکنون اتفاق افتاده به صورت شفاف، صریح و مکتوب بیان شده و هیچ مسئله نانوشته و مخفی از سوی مسئولان وجود ندارد.

وی تاکید کرد: درخواست‌ها و مواضع خود را شفاف و صریح مطرح می‌کنیم و در راستای رفع مشکلات و اصلاح برخی روندهای موجود از همفکری متخصصان و افراد صاحبنظر و همراهی شهروندان بهره خواهیم برد.

گفتنی است؛ اعضای شورای شهر تاکید دارند احداث نیروگاه سیکل ترکیبی شماره ۲ و توسعه چادرملو، منوط به تاییدیه متخصصان محلی است و با شرایط کنونی با احداث نیروگاه ۲ به این شیوه مخالف هستند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..