رئیس فدراسیون اسکواش در یزد مطرح کرد:

استانها حکم کارخانجات تولید ملی پوش را دارند

رئیس فدراسیون اسکواش ایران با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات تیم‌های لیگ برتر و دسته یک اسکواش ایران در استان یزد،‌ گفت: از استانها می‌توان به عنوان کارخانجات تولید ورزشکاران ملی نام برد.

«امیر عزیزی‌پور»در جریان سفر خود به یزد با حضور در جمع اصحاب رسانه استان، با بیان اینکه مهمترین هدف فدارسیون اسکواش ایران استعدادیابی برای رده‌های سنی کودکان و پایه است، افزود: تقویت زیرساخت‌های لازم در حوزه مربیگری و داوری از دیگر اولویت‌های اجرایی فدارسیون اسکواش است.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از پایه‌های مهم اردوهای تیم ملی اسکواش ایران استان یزد است، گفت: از استانها می‌توان به عنوان کارخانجات تولید ورزشکاران ملی نام برد، لذا از این جهت بنا داریم با برگزاری ورکشاپ‌های خاص تربیت مربی و داور حرفه‌ای را در استان یزد و دیگر استانهای کشور جدی پیگیری کنیم.

رئیس فدراسیون اسکواش ایران یزد را مهد اسکواش کشور دانست و خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد ملی پوشان اسکواش ایران یزدی‌ها هستند و این مهم باید بیش از پیش تقویت شود.

عزیزی‌پور برگزاری جلسات مستمر با روئسای هیأتهای اسکواش استانها را از جمله رویکردهای جدی فدارسیون اسکواش در استان یزد عنوان و بیان کرد: استان یزد در حوزه مربیگری جایگاه خوبی دارد و این مهم باید در تمام استانها مد نظر قرار گرفته شود.

رئیس فدراسیون اسکواش ایران در ادامه با بیان این‌که استان یزد طی ۱۰ روز آینده میزبان مسابقات تیم‌های لیگ برتر و دسته یک اسکواش ایران است، گفت:‌ یکی از کارهایی که در بخش فدارسیون مد نظر است تمرکززدایی از تهران و تلاش برای پراکندگی منظم و منطقی رویدادهای ورزشی در این رشته است.

وی تلاش برای حضور مقتدرانه در مسابقات قهرمانی رده‌های نوجوانان و جوانان چین را از جمله برنامه‌های در دستور کار فدراسیون اسکواش دانست و بیان کرد: تا هفته آینده اسامی نفراتی که وارد اردو انتخابی تیم ملی می‌شوند مشخص خواهد شد.

عزیزی‌پور با بیان این‌که ما در هیأت اسکواش تفکری جمعی داریم و به جای من از عبارت ما استفاده می‌کنیم، افزود:‌ برای تقویت زیرساختی اسکواش و استعدادهای هدفمند به سرغ مهدهای کودک و استفاده از فضاهای پارک و آموزش و پرورش در استانها رفتیم.

رئیس فدراسیون اسکواش ایران با اشاره به اهمیت جمعیت شش هزار نفری سازمان یافته در این رشته ورزشی،‌ گفت: جمعیت سازمان یافته و غیرسازمانی اسکواش در کشور بالغ بر ۱۷ هزار نفر که تعداد قابل توجهی از آن را بانوان تشکیل می‌دهند.

 

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..