مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد:

سهمی از عوارض دریافتی از واحدهای صنعتی به شهرکها و نواحی صنعتی اختصاص یابد

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد اختصاص سهمی از عوارض ارزش افزوده دریافتی از واحدهای تولیدی را به شهرکها و نواحی صنعتی برای تأمین منابع مالی مورد نیاز جهت ایجاد، تکمیل و نگهداری شهرکها و نواحی صنعتی خواستار شد.

به گزارش یزدی نیوز، "سید مسعود عظیمی" در نشست مجمع نمایندگان استان یزد که در محل سالن کنفرانس مجتمع فرهنگیان یزد برگزار شد، با اعلام این مطلب افزود: با توجه به هزینه های سنگین نگهداری از شهرکها و نواحی صنعتی و اینکه وجوه حاصل از دریافت حق شارژ از واحدهای تولیدی کفاف نگهداری از تأسیسات و زیربناهای موجود را نمی کند،‌ اختصاص سهمی مناسب از عوارض ارزش افزوده دریافتی موضوع ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده به شهرکها و نواحی صنعتی ضرورت پیدا می کند.

وی تصریح کرد: دولت در این خصوص لایحه پیشنهادی را تهیه و در قالب برنامه ششم توسعه به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است که امیدواریم با حمایت نماینگان این موضوع به تصویب برسد که در صورت تحقق این مهم کمک شایانی به نگهداری و خدمات رسانی به واحدهای صنعتی خواهد شد.

عظیمی ادامه داد: در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، تاکنون اداره امور و نگهداری ۱۰ شهرک و ناحیه صنعتی استان یزد به نمایندگان واحدهای صنعتی در قالب شرکت های خدماتی واگذار شده است که امید داریم با حمایت نمایندگان محترم در تصویب لایحه پیشنهادی خدمت رسانی به واحدهای تولیدی پایدار شود.

محمد رضا تابش نماینده مردم شریف اردکان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با اعلام حمایت از واحدهای صنعتی گفت: امیدواریم با تصویب برنامه ششم توسعه بتوان کمک رسانی به واحدهای صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی را تسریع کرد.

وی افزود: در سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری با شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مزین شده است،‌ ضروریست حمایت همه جانبه از صنعتگران در اولویت برنامه ها و اقدامات قرار گیرد.

عظیمی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۳۱ شهرک و ناحیه صنعتی در استان ایجاد و تصویب شده است و در کل شهرکها و نواحی صنعتی استان بالغ بر هزار واحد تولیدی به پروانه بهره برداری دریافت کرده اند که زمینه اشتغال بیش از ۲۱ هزار و پانصد نفر فراهم شده است.

بخش نظردهی بسته شده است..