اعزام ۱۰۰۰ دانشجوی دانشگاه‌های یزد به اردوهای جهادی

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد در آئین افتتاحیه قرارگاه تابستانی عهد خدمت استان با اشاره به آغاز اردوهای جهادی تابستانه، اظهار کرد: در تابستان امسال تعداد یکهزار نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان در قالب ۲۷ گروه جهادی در زمینه های عمرانی، فرهنگی و تخصصی در مناطق محروم کشورمان فعالیت خواهند کرد.

«علی پورمیرزایی» در این رابطه ادامه داد: عرصه هایی نظیر دندانپزشکی، واکسیناسیون دام، آموزش، ارائه خدمات سلامت و بحث های عمرانی و فنی از جمله عرصه هایی است که گروه های جهادی دانشجویی به صورت تخصصی به آن می پردازند.

وی با بیان این نکته که تمام هم و غم ما درگیر کردن تمامی دانشجویان در اردوهای جهادی است، گفت: حتی اگر دانشجویان تخصص‌های ذکر شده را نداشته باشند یا به هر دلیلی توان حضور در اردوهای ۱۰ روزه خارج از استان برایشان مقدور نباشد، می‌توانند در طرح شهید عجمیان لذت خدمت رسانی به هموطنان را بچشند.

پورمیرزایی افزود: براساس این تفاهم‌نامه میان بسیج دانشجویی، آموزش و پرورش، بسیج دانش‌آموزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، نوسازی و زیباسازی ۴۰۰ مدرسه در استان هدف‌گذاری شده که توسط گروه‌های جهادی انجام خواهد شد.

مسئول بسیج دانشجویی استان همچنین با اشاره به طرح جهادتربیتی، بیان کرد: دانشجویان، معلمان استان در تابستان امسال در ۱۰ شهرستان به تدریس مطالب آموزشی به دانش آموزان کمتر برخوردار می پردازند.

پورمیرزایی در پایان تاکید کرد: گروه های جهادی دانشجویی همواره جزء فعال‌ترین و تاثیرگذارترین گروه‌ها بوده‌اند و به خصوص در فصل تابستان که زمان فراغت این عزیزان از تحصیل است فعالیت جهادی آنان در مناطق کمتر برخوردار کشور رنگ و بوی دیگری به خود می‌گیرد.

«محمدرضا صمدی» مدیر عملیات جهادی ناحیه بسیج دانشجویی استان نیز در این مراسم اظهار کرد: امسال مناطق محروم استان گلستان به عنوان منطقه هدف بسیج دانشجویی استان یزد تعیین شده و امیدواریم تا پایان تابستان ۱۲۰ نفر از برادران در منطقه حاضر خواهند شد.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر غالب گروه های جهادی دانشجویی جهت فعالیت‌های فرهنگی وآموزشی در روستاهای محروم در شهرستان‌های خاتم، ابرکوه و تفت سازماندهی شده‌اند.

صمدی با اشاره به عرصه‌های متنوع اردوهای جهادی دانشجویان، گفت: دانشجویان امسال طی یک دوره دو ماهه به فعالیت های عمرانی، فرهنگی و آموزشی، رنگ آمیزی مدارس و ارائه خدمات بهداشتی می پردازند.

به گزارش یزدی نیوزو به نقل از روابط عمومی بسیج دانشجویی استان،‌«میرجلیلی» فعال دانشجویی نیز از راه اندازی گروه جهادی رسانه در بسیج دانشجویی یزد به منظور پوشش متمرکز اردوهای راهیان نور خبر داد.

وی اظهار کرد: تیم رسانه جهادی در دو واحد خواهر و برادر طی تابستان امسال در حوزه تهیه نماهنگ، مستند، فیلمبرداری، عکاسی، نویسندگی و گزارش خبری به‌ طور جدی فعالیت کرده و تمام اقدامات و اخبار گروه‌های جهادی را پوشش می دهند.

دبیر گروه جهادی رسانه بسیج دانشجویی افزود: همچنین یکسری بسته محتوایی شامل پوستر تبلیغاتی، مستند، نماهنگ جهادی، معرفی کتاب و… در اختیار مسئولان گروه‌های جهادی قرارداده شده تا برای تبلیغات و محتوای کانال‌های جهادی از این محتواها استفاده شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..