۲۱ مددجوی بهزیستی یزد از چرخه حمایتی خارج شدند

به گزارش یزدی نیوزمدیر کل سازمان بهزیستی یزد با بیان اینکه در سالجاری ۲۱ نفر از چرخه حمایتی این سازمان خارج شدند گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال ۱۷۰ نفر دیگر هم توانمند شوند.

جلیل عفتی افزود: طرح تشکیل و حمایت از گروه های همیار زنان از دیگر فعالیتهای در دستور کار این سازمان است که تاکنون ۲۸ گروه مورد حمایت قرار گرفته اند.
وی با اشاره به اجرای طرح کاهش طلاق اظهار کرد: در طرح مداخله در خانواده بمنظور کاهش طلاق و برنامه تقویت اورژانس اجتماعی در سه ماهه اول امسال ۵ هزار و ۴۰۷ نفر تحت پوشش قرار گرفتند.
عفتی افزود: پیش بینی می شود تا پایان سال۴۶ هزار و ۹۱۲ نفر از برنامه ها و خدمات این طرح ها برخوردار شوند.
مدیر کل بهزیستی استان به ارائه عملکرد حوزه پیشگیری این سازمان پرداخت و تصریح کرد: طرح غربالگری شنوایی بر روی ۶ هزار و ۱۰۳ نفر، پیشگیری از تنبلی چشم(آمبلیوپی)۴ هزار و ۸۷۰ نفر، پیشگیری از اختلالات ژنتیک ۲ هزار و ۸۱۸ نفر و برگزاری کارگاه های مهارتهای زندگی با تحت پوشش قرار دادن ۱۷ هزار نفر از جمله اقدامات این بخش بوده است.
وی افزود: برنامه حمایت و توانمند سازی مبتلایان اچ ای وی مثبت به تعداد ۱۹۴ نفر، مشاوره حضوری تلفنی به ۲۰ هزار ۷۰۴ نفر، آموزش پیش از ازدواج به ۹۸۳ نفر و درمان اعتیاد ( مراکز گذری- کمپ- سرپایی- تیم سیار) شامل گذری ۲۸۲، کمپ۲ هزار و ۴۱۸ و تیم سیار ۷۲ از دیگر اقدامات حوزه معاونت پیشگیری بهزیستی یزد می باشد.
عفتی در باره حوزه توانبخشی گفت: در طرح توانمند سازی معلولان روستایی از طریق آموزش و اشتغال به شیوه استاد شاگردی به شش نفر، حمایت و تقویت کمیسیون های پزشکی و تشخیص نوع و شدت معلولیت به تعداد ۲ هزار و ۵۶۱ نفر، اختصاص پلاک ویژه خودرو معلولین به ۱۰ نفر، پرداخت کمک هزینه ایاب وذهاب به معلولین ۱۲۸ مورد و پرداخت کمک هزینه حق پرستاری به معلولین ضایعه نخاعی به ۲۹۴ نفر بخشی از اقدامات این بخش بوده است.
مدیر کل بهزیستی استان یزد به خدمات توانبخشی سالمندان و معلولان اشاره و اظهار کرد: در طرح گسترش برنامه توانبخشی مبتنی برجامعه در مناطق روستائی کل جمعیت روستایی۱۸۴ هزار و ۸۲۹ نفر تحت پوشش قرار گرفتند.
وی تصریح کرد: همچنین در ارائه خدمات توانبخشی در منزل معلولان-بیمارن روانی مزمن وسالمندان ۹۱۰ نفر، ارائه خدمت به معلولان مقیم در مراکز شبانه روزی به ۸۶۵ نفر و تامین یارانه خدمت گیرندگان مراکز روزانه توانبخشی و حرفه آموزی به هزار و ۵۸۱ نفر از خدمات ارائه شده به جامعه هدف بهزیستی در حوزه توانبخشی بوده است.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..