اعطای وام اشتغالزایی برای کسب و کارهای حوزه فاوا در یزد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد از آغاز ثبت نام تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ در راستای ایجاد اشتغال و توانمند سازی نیروی انسانی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.

«محمدرضا پاکدل» در این باره گفت: سهم اولیه استان یزد از تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۸ برای کسب و کارهای حوزه فاوا به میزان ۳۳۰ میلیارد ریال است در حالی که سال گذشته با هماهنگی‌های صورت گرفته و ظرفیت بالای شرکت‌های فعال در استان یزد، چهار برابر سهمیه اولیه جذب شد.

وی خاطر نشان کرد: این تسهیلات در هفت محور برنامه ریزی شده شامل حمایت از طرح‌های ویژه ملی، حمایت از طرح‌های پیشران، حمایت از طرح‌های تولیدی صادرات محور، حمایت از طرح‌های دانش بنیان با فناوری بالا، حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا، حمایت از طرح‌های توسعه سکوها و کسب و کارهای ارائه دهنده خدمات آزادکاری و خوداشتغالی، حمایت از طرح‌های دفاتر خدمات ارتباطی (دفاتر خدمات پیشخوان دولت-شهری/روستایی) و حمایت از سرمایه در گردش است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: نکته حائز اهمیت این است که اشتغال در صنعت ارتباطات و خدمات فناوری اطلاعات منطبق بر اولویت‌های اشتغال استان شامل نخبگان و فارغ‌التحصیلان، متخصصان، بانوان و با ظرفیت دورکاری می‌باشد و توسعه این صنعت پاک، کاملا سازگار با ظرفیت‌های منابع انسانی و شرایط اقلیمی استان یزد است.

پاکدل تصریح کرد: با تامین مالی از طریق تسهیلات، زمینه توسعه و رونق کسب و کارهای حوزه ICT استان و توسعه اشتغال متخصصان و دانش آموختگان این بخش و تامین نیاز خدمات فناوری اطلاعات سایر بخش‌های اقتصادی استان فراهم می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، شرکت‌های فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌توانند با مراجعه به سایت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد به آدرس yazd.ict.gov.ir از شرایط و نحوه ثبت نام آگاه و در سامانه irantavanafarin.ito.gov.ir ثبت نام کنند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..