رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی استان:

بیشترین بودجه شهرداری یزد به بافت تاریخی اختصاص دارد

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه نباید در بافت تاریخی به گونه‌ای عمل کنیم که پویایی و حیات و زندگی در آن به خطر بیفتد گفت: امسال بیش‌ترین بودجه‌ای که در میان مناطق شهرداری یزد مصوب شد، مربوط به بافت تاریخی است.

«بی‌بی فاطمه حقیرالسادات»در نشست خبری روسای کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر یزد که در محل شورای اسلامی شهر یزد برگزار شد، با بیان اینکه، یکی از اقداماتی که امروز در راستای توسعه ارتباطات شهرها استفاده می‌شود بحث خواهرخوانده‌هاست، گفت: خواهرخواندگی شهرها علاوه بر اینکه زمینه ارتباط و تعامل فرهنگی و یا اجتماعی را به وجود می‌آورد در حوزه‌های اقتصادی و علمی هم تاثیرگذاری دارد.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه پس از خواهرخواندگی یزد با یاسبرین، دانشگاه یزد همکاری‌های علمی خود با تمامی دانشگاه‌های کشور مجارستان را آغاز کرد، گفت: از سال ۸۶ که اولین پیمان خواهرخواندگی میان یزد و یاسبرین ثبت شد تاکنون اقدامات زیادی برای تثبیت این موضوع انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر شهرهایی که با یزد خواهرخوانده هستند، شهرهایی هم در لیست بررسی هستند تا بتوانیم پیمان خواهرخواندگی را با آنها نیز منعقد کنیم، گفت: هر کدام از این خواهرخوانده‌ها می‌توانند در حوزه‌های مختلف برای شهر یزد تاثیرگذار باشند و زمینه بهبود شرایط این استان را فراهم کند.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر تصریح کرد: از جمله اقداماتی که در این حوزه صورت می‌پذیرد آن است که می‌توانیم توانمندی‌های خود از جمله صنایع دستی را به جهان معرفی کنیم.

حقیرالسادات با تاکید بر اینکه امسال بیش‌ترین بودجه‌ای که در میان مناطق شهرداری یزد مصوب شد، مربوط به بافت تاریخی است تا بتوانیم زیرساخت‌های مورد نیاز را تامین کنیم، افزود: به هیچ عنوان نباید در بافت تاریخی به گونه‌ای عمل کنیم که پویایی و حیات و زندگی در آن به خطر بیافتد و باید به تمام بافت تاریخی توجه داشته باشیم و برای حفظ آن اقدام لازم را انجام دهیم.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر خاطر نشان کرد: اقدامات و پیگیری‌های زیادی برای تدوین آیین نامه مرتبط با زندگی در بافت تاریخی انجام دادیم و با مشارکت افرادی از نقاط مختلف کشور طرح مرتبط با این موضوع را تامین کردیم.

حقیرالسادات با بیان اینکه یکی از گلایه‌های مرتبط با بحث خواهرخوانده‌ها این است که این پیمان‌ها تاکنون چه آورده‌ای برای یزد داشته است، گفت: این یک دغدغه درست است و علاوه بر اینکه باید دستاوردهای ایجاد شده را برای مردم تبیین کنیم، لازم است در راستای بهره‌گیری هرچه بیشتر آن هم اقدام لازم انجام شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..