افزوده شدن ۸۰ هکتار به بوستان‌های یزد

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه در مجموع یزد با مشکل کمبود فضای سبز و بوستان مواجه است، گفت: با رایزنی‌هایی که صورت گرفته، مجموعا ۸۰ هکتار به مجموعه‌ بوستان‌های کل شهر تا پایان سال اضافه می‌شود.

حجت‌الاسلام «سیدناصر حیدری»  در نشست خبری روسای کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر یزد در محل شورای اسلامی شهر، با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی یکی از شلوغ‌ترین کمیسیون‌ها و با موضوعات بسیار مختلف است، گفت: علاوه بر مسائل فرهنگی و اجتماعی بحث ورزش هم در این کمیسیون مطرح است که در شهر یزد تنها دو موضوع گردشگری و خانواده از این کمیسیون جدا شده و مابقی مسائل از جمله اجتماعی و ورزشی همچنان در همین کمیسیون مطرح است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع یزد با مشکل کمبود فضای سبز و بوستان مواجه است خاطر نشان کرد: امسال با رایزنی‌هایی که صورت گرفته، مجموعا ۸۰ هکتار به مجموعه‌ بوستان‌های کل شهر اضافه می‌شود.

حیدری از اختصاص بوستان شهدای یزد به بانوان خبر داد و گفت: این موضوع با وجودی که با گلایه‌هایی همراه بود به تصویب رسید تا بانوان در سطح شهر بتوانند محلی داشته باشند تا به تفریح بپردازند و همانگونه که بیان شد بلافاصله اقداماتی برای اضافه شدن فضای بوستان‌ها انجام گرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد افزود: در ارتباط با امنیت بحث پارک بانوان هم یکی از موضوعات مهم نداشتن حصار است و به ویژه بوستانی که ۱۲ هکتار وسعت دارد برای تامین امنیت باید حصار و دیواری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه شورای ششم از ابتدای فعالیت تاکنون ۳۴۳ نام‌گذاری داشته که بالغ بر ۲۰۰ مورد از این معابر نام‌های عام بوده و اسامی مرتبط با گل‌ها بوده است، تصریح کرد: ما میراث‌ دار گذشتگان هستیم و تا زمانی که واقعا مجبور نشویم اقدام به تغییر معابر قدیمی نمی‌کنیم و نام‌هایی که در معابر وجود دارد را به دلیل اینکه برای مردم شناخته شده است تغییر نمی‌دهیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: روال شهرداری در سال‌های گذشته نصب نزدیک به ۳۰۰ تا ۴۰۰ تابلو در سطح شهر بوده اما ما این آمار را به بالای سه هزار تابلو رساندیم و تلاش داریم که با سرعت این موضوع را دنبال کنیم.

عضور شورای شهر یزد در ارتباط با بحث فرهنگسراهای بهمن با بیان اینکه فرهنگسراها یک اشتباه بزرگ در کشور هستند و این موضوع را الان شهرداری‌هایی همچون اصفهان و مشهد و تهران بیان می‌کنند، گفت: فرهنگسراها مربوط به جاهایی است که خودشان فرهنگسرا ندارند ولی ما که مساجدمان خودش کاربری فرهنگسرا دارند نیازی به فرهنگسرا نداشتیم.

حیدری خاطرنشان کرد: یک سری اقدامات، طرح‌ها و برنامه‌هایی که به منظور فرهنگ‌سازی و رویدادهای مختلفی که از طرف گروه‌های مردمی به شورا ارجاع می‌شود مورد بررسی قرار می‌گیرد تا اگر قابلیت لازم را داشته باشد وارد مرحله اجرا شود که ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را یکی از موضوعات بسیار مهمی است که در این شهر باید به آن توجه شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..