رئیس کمیسیون نظارت شورای استان:

۳۰۰۰ هزار قطعه زمین در شهر یزد سند رسمی ندارد

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر یزد با بیان برای ساماندهی ساخت و سازهای قانونی زمین‌های فاقد سند رسمی طرح گواهی موقت مالکیت رسمی پیشنهاد شده و در حال فرایند اخذ مجوز های لازم است، گفت: سه هزار قطعه زمین در شهر یزد سند رسمی ندارد و ساخت و ساز آنها قانونی نیست.

“محمدمهدی نیکونژاد”  در نشست خبری روسای کمیسیون‌های گردشگری، نظارت، فرهنگی و خانواده، که در محل شورای اسلامی شهر یزد برگزار شد با تاکید بر این‌ که یکی از عمده‌ترین فعالیت های شورا نظارت بر عملکرد شهردار و شهرداری است، افزود: علاوه بر آن هر عضو شورا مسئولیت نظارت بر بخشی از شهرداری را بر عهده دارد.

رئیس کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر افزود: در حوزه مسائل نظارت و بازرسی، تا پایان سال گذشته ۳۵۳ مصوبه در شورا ثبت شده است که بخشی از این مصوبات لوایح شهرداری، بخشی مکاتبات سایر دستگاه‌های اجرایی و بخشی از هم مطالبات مردمی بوده است.

وی افزود: انجام یک سری بازدیدهای میدانی محسوس و نامحسوس از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار این کمیسیون تخصصی پ است و همچنین نظارت به بررسی تمام طرح‌ها در تمام حوزه‌های مدیریت شهری را بر عهده دارد.

نیکونژاد با تاکید بر اینکه ثبت ۲۴ مورد مصوبه علاوه بر مصوبات شورای شهر بخشی از دستاوردهای کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر یزد است، گفت: با توجه به این‌که بیش از سه هزار ملک در شهر یزد فاقد سند است و خرید و فروش آنها به صورت قولنامه‌ای انجام می‌شود، ساماندهی خرید و فروش زمین‌ها در این شهر میراث جهانی از جمله اقدامات انجام شده است.

عضو شورای اسلامی خاطر نشان کرد: تفاهم نامه ای بین شورای شهر با سازمان ثبت اسناد و املاک استان انتقاد شده که دراین راستا افرادی که زمین فاقد سند رسمی هستند و قصد ساخت و ساز آن را دارند، می‌توانند با مراجعه به سامانه رسمی ثبت اسناد استان، گواهی موقت مالکیت رسمی را برای اجرای بخشی از فرآیند ساخت و ساز قانونی اخذ کنند که این مهم برای تصویب نهایی به مراجع حقوقی بالادستی ارسال شده و به محض تصویب و تأیید، اجرایی خواهد شد.

نیکونژاد در پایان با بیان اینکه شورای شهر ۳۵۳ جلسه محله محور در محلات مختلف با حضور اهالی محله برگزار کرده است، گفت: مطالبات مردم بعد از پیگیری‌های تخصصی وارد صحن شورا شده و برای آن مصوبه لازم الاجرا خواهیم داشت و در همین راستا نیز دعوت از مدیران ارشد استان برای بررسی و ساماندهی مشکلات حوزه‌های مختلف از دیگر اقدامات انجام شده توسط شورای اسلامی شهر یزد است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..