یزد میزبان همایش ملی سبک زندگی دینی به روایت‌گری زن مسلمان

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد از برگزاری اختتامیه سومین همایش ملی «سبک زندگی دینی در فضای مجازی به روایت گری زن مسلمان » همراه با تقدیر از برگزیدگان کشوری فراخوان و فعالان فضای مجازی حوزه علمیه خواهران استان خبر داد.

حجت الاسلام «محمد کارگر شورکی» در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش مؤثر بانوان حوزوی در ترویج فرهنگ دینی در بستر فضای مجازی، ابراز کرد: فضای مجازی به لحاظ قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها، دارای ماهیتی دوگانه است که علاوه بر کارگشایی در عرصه‌های گوناگون زندگیِ کنونی بشر می تواند آسیب‌هایی به‌ ویژه در قلمرو فرهنگ و باورهای دینی و مذهبی برجای بگذارد که در این راستا، طلاب خواهر می توانند نقش به سزایی داشته و تا حدودی این آسیب ها را کاهش داد.

وی اظهار کرد: ورود افراد پایبند معتقد به سبک زندگی اسلامی و دینی می‌تواند با تحت تأثیر قراردادن این حوزه و ایجاد شبکه‌های گسترده مبتنی بر مؤلفه‌های اخلاقی و دینی به ترویج و تبیین اندیشه‌های حاکم بر نظام انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن بپردازد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تأکید کرد: فضای مجازی یک فضای گسترده ارتباطی است که می توان پیام های خود را به خیلی از افراد رساند و باید این فرصت را غنیمت شمرد و راه‌های گسترش فعالیت خواهران طلبه در این عرصه توسط مسئولان مربوطه تسهیل شود.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری این همایش با توجه به نقش مهم و غیر قابل انکار فضای مجازی در زندگی افراد جامعه حائز اهمیت است لذا هدف از برگزاری این است که افراد انقلابی و ارزشی با پایبندی به ابزار هنر، تلاش کنند تا ضمن تبیین مفاهیم دینی و اخلاقی و ترویج ارزش‌های اسلامی، قشرهای خاکستریِ فعال در فضای مجازی را بیش از پیش جذب مفاهیم دینی کنند.

حجت الاسلام کارگر شورکی در پایان ۱۳ تیر، همزمان با ولادت امام هادی (علیه السلام) را زمان برگزاری اختتامیه این همایش ملی اعلام و بیان کرد: از برگزیدگان کشوری فراخوان و فعالان فضای مجازی استان یزد در این همایش تقدیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه بهره مندی از مباحث سخنرانان کشوری و برگزاری کارگاه های آموزشی با موضوعات «هنر کوتاه نویسی در فضای مجازی» و «تولید محتوای ویدئوی در فضای مجازی» از مهمترین برنامه های این مراسم خواهد بود، خاطر نشان کرد: این برنامه با حضور مهمانان کشوری در سالن امام خمینی(رحمه الله علیه) مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد برگزار می شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..