مدیر کل بحران یزد:

نقش سمن ها در حوادث و بحران ها انکارناپذیر است

مدیر کل مدیریت بحران استان یزد نقش سازمان های مردم نهاد را در حوادث و بحران ها انکار ناپذیر دانست و اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد به عنوان قشر تاثیرگذار از جایگاه ویژه ای برخوردار است و باید از این ظرفیت برای ارتقا آمادگی و تاب آوری جامعه بهره برد.

“محمدعلی ملک زاده” با حضور در دوره آموزشی کمک های اولیه سمن ها که با حضور ۸۰ سمن برگزار شد، افزود: اداره کل مدیریت بحران با همکاری دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری در راستای ارتقا سطح آمادگی سمن ها دوره آموزشی کمک های اولیه را برگزار کرد تا سمن های فعال آمادگی بیشتری در برابر حوادث و سوانح داشته باشند.

وی افزود: بر اساس تفسیر آیات قرآن ارزش نجات یک انسان به اندازه نجات همه انسانهاست و این بالاترین پاداش برای امدادگران است.

دبیر ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان افزود: نقش سازمان های مردم نهاد در بخش های پیشگیری، مقابله، بازسازی و بازتوانی مشهود است و ما وظیفه داریم تا با هم افزایی و تعامل با این سازمان ها، هم در زمینه فرهنگ سازی برای افزایش آمادگی مردم و هم مدیریت میدانی در برابر حوادث و بحران ها تعامل داشته باشیم.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، در این دوره آموزشی که توسط “سید محمدحسین طباطبایی” کارشناس سازمان اورژانس استان ارائه شد، سمن ها با تعاریف و مفاهیم فوریت های اضطراری و پزشکی، کنترل زخم و خونریزی، ارزیابی مصدوم و محیط، احیای قلبی و ریوی آشنا شدند.

با توجه به اعلام آمادگی شرکت کنندگان در دوره مذکور برای دوره آموزشی پس از ارائه آموزش‌های لازم در خصوص مدیریت بحران، کارگاه عملیاتی نیز به همین منظور برگزار خواهد شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..